Alkoholitootja Altia Soomes asuva Koskenkorva tehase juurde rajatakse 10-megavatise võimsusega jõujaam, mis sobib põllumajandusliku biomassi põletamiseks.
Ettevõtte tootmisprotsessi jaoks auru tootma hakkav jõujaam kasutab toorainena tootmise kõrvalsaadusi. Investeeringuga tõuseb Altia energiasõltumatus Koskenkorva tehase auruga varustamisel 65 protsendini ning sellega vähendatakse sõltuvust turbast kui energiaallikast. Tehase CO2 heitmed vähenevad praegusega võrreldes peaaegu poole võrra, teatas Altia Corporation.
„Jõujaam tagab konkurentsivõimelise aurutoodangu Koskenkorva tehases, seda tänu sõltumatule kütusetoodangule ning eri tüüpi kütustele. Investeering aitab meil edaspidi tõsta tootmisvõimsust. Jaama peamine kütus on odraaganad, mis on etanooli ja tärklise tootmise kõrvalsaadus ning võrreldav põhu põlemisomaduste ning kütteväärtusega. Tulevikus saab jõujaamas kütta ka teisi biokütuseid, nagu näiteks põhku ja hakkepuitu,“ ütles Koskenkorva tehase direktor Antti Snellman.Koskenkorva tehas toodab Altia oma toodete, nagu näiteks Koskenkorva vodka tarbeks teraviljapiiritust, aga ka tärklist ning loomasööta. Aastas kasutab tehas ligi 200 000 tonni Soome otra, mis moodustab riigi odrasaagist ligi 15 protsenti ning enam kui 30 protsenti riigis müüdavast odrast.Koskenkorva jõujaama ehitustööd algavad käesoleva aasta alguses ning lõpevad järgmise aasta lõpus. Investeeringu kogumaht on ligi 15 miljonit eurot.Altia Corporation on Põhja- ja Baltimaades tegutsev juhtiv alkoholitoodete tootja, maaletooja ning turustaja, mille Eesti tütarettevõte on Tabasalus tegutsev Altia Eesti AS. Altia kõige tuntum Eestis toodetud kaubamärk on Saaremaa Vodka ja ettevõte turustab ka mitmeid tuntud rahvusvahelisi joogibrände nagu näiteks Jack Daniel’s, Amarula, Meukow ja Bowmore.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui seni on elektriautod olnud märgatavalt kallimad kui hübriidajamiga sõidukid, siis Opel seab uue standardi, tuues turule uue Frontera, kus nende kahe ajamitüübi hinnavahe on minimaalne. Kas see tähendab, et elektriauto valimine on nüüd lihtsam kui kunagi varem?