• 09.10.12, 11:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vaata, mis nägu on tüüpiline eksportija

Eesti tüüpiline eksportöör on puidutööstus, kes müüb kahte toodet kahele välisturule  aastas keskmiselt 3 miljoni euro eest.
Eesti eksportööride ekspordikorvi uurides selgus, et üle veerandi eksportijatest müüs välisturul vaid ühte toodet, kirjutab statistikablogis statistikaameti analüütik Riina Kerner. Samas pooled eksportöörid müüvad välisturgudel nelja ja enam toodet, mis näitab, et Eesti eksportööri ekspordikorv on üpris mitmekesine.
Eesti ettevõte siseneb välisturule enamasti vaid ühe tootega ning keskendub oma olulisimale tootele. Samas on välisturgudel riskide hajutamiseks seal müüdavate toodete arvu suurendamine oluline.
Ligi kolmandik Eesti eksportijatest müüb kaupu ainult ühel välisturul. Pooled eksportijatest müüvad tooteid ühel või kahel välisturul. Vaid ühele turule eksportimine on seotud eksportööri jaoks mitme riskiga. Näiteks kui hiljuti piirati Venemaal elussigade sissevedu EL-i riikidest, kannatasid just need ettevõtted, kes eksportisid ainult ühele välisturule ehk Venemaale.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eesti tüüpiline eksportöör tegutseb puidutöötlemise ja puittoodete tootmise tegevusalal. Ta müüb kahte toodet kahele välisturule ning 2011. aastal oli välisturgudele müüdud kauba keskmine väärtus 3 miljonit eurot. Tegevusala ekspordi väärtuse mediaan oli 424 000 eurot, mis näitab, et vähemalt pooled puidueksportööridest eksportisid sellest väiksema summa eest, pooled suurema.
Puidutööstuse eksportööri keskmine lisandväärtus moodustas 33% keskmisest ekspordisummast ehk 1 miljon eurot 3 miljonist eurost. Lisandväärtus on tekkinud eksportööri kogu majandustegevusest, mitte vaid eksportimisest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.06.25, 10:39
Majandusekspert Valeria Kiisk: Eesti majandus vajab eksporti, kuid eksport vajab kindlat riskijuhtimist
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele