Uuringufirma AC Nielsen andmetel on augustis tehtud viimase uuringu põhjal Saku Õlletehase käesoleva aasta mahuline osa õllekategoorias 38,3% ja väärtuseline turuosa 40,1%. Mõlemas arvestuses ollakse turuliider.
Saku Õlletehase juhatuse esimehe Margus Kasteini väitel on Eestis õlleturg väljakujunenud, mistõttu olulisi muutusi turuosades käesoleval või järgmisel aastal oodata ei ole. Õlleturg tervikuna on aga Kasteini kinnitusel tänavu kasvanud. „Sellele on kaasa aidanud mitmed uued ja huvitavad tooted, aga eriti just aasta esimesel poolel inimeste usk majanduse paremasse käekäiku,” leiab Kastein.
Järgmise aasta tarbijakäitumist on aga Kasteini ütlusel praeguses majandusolukorras väga keeruline prognoosida. “See ei sõltu ainult kohalikest arengutest. Eeldame kasvavat turgu ka tuleval aastal, kuid oleme valmis ka vähem positiivseteks stsenaariumiteks,” lisab ta.
Saku Õlletehasele kuuluvatest õllemarkidest on suurim turuosa Saku Originaalil, mis aga viimase kolme aastaga on oma turuosa ära andnud. 2008. aastal (jaanuar-august) oli Saku Originaali turuosa 10,8%, tänavu samal perioodil aga 9,5%. “Arvestades kasvanud konkurentsi mainstream-segmendis on tegemist igati korraliku tulemusega,“ leiab Kastein. Ta toob näite, et konkurentsivõime tõstmiseks on tehtud uuendusi ka Saku Originaalile - kristall-filtreerimise protsessi kasutuselevõtmine, samuti Originaal Ehe turuletoomine käesoleva aasta kevadel.
Saku õlledest on suurima turuosaga Originaal ja Rock. Samas käib turuosalt suurima õllemargi nimele tihe rebimine, sest esimest ja neljandat lahutab vaid 1,3 protsendipunkti. Samas hõivavad neli suurimat õllemarki ligikaudu 40% Eesti õlleturust.
Seotud lood
1. detsembrist võtab Saku Õlletehase juhtimise üle viimased kolm aastat ettevõtte müügidirektori ametit pidanud Margus Kastein, kes lubab tooteuuendusi.
Saku Õlletehase müük välisturgudele ulatus tänavu 9 kuuga 26,4 miljoni liitrini, mis on võrreldes mullu sama perioodiga 9% rohkem.
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.