Soome laevaehitusfirmade tellimusraamatud on õhukesed, suuri kruiisilaevatellimusi ei ole ning olukorrale on iseloomulik Viking Line’i äsjane teade, et STX Finlandilt detsembris tellitud uue aluse sõsaraluse tellimine on võimalik vaid siis, kui riik ka sellele toetusi eraldab, kirjutas Kauppalehti.
Viking Line’i tellitud gaasiküttel aluse ehitamiseks eraldas Soome valitsus keskkonnatoetustena 28 miljonit eurot, mis ootab alles ELi heakskiitu. Läinud nädalal andis Viking Line mõista, et võib tellida ka teise aluse, kui seegi toetust saab.
Vikingi alus on praegu Soome laevaehitajate ainus suure laeva tellimus. Paras löök oli teade, et senine kauaaegne suurklient Royal Caribbean tellis kruiisilaeva Saksa Meyer Werftilt.
Kui kaua ja mis vahenditest Soomes tegutsevaid välisomanduses laevaehitusfirmasid peaks toetama, kui laevafirmade tellimused vähenevad, küsib leht retooriliselt.
Maailma suurim konteinervedudefirma Mærsk teatas täna kümne ülisuure konteinerlaeva tellimisest Koreast, millele võib lisanduda veel 20 alust. Oma laevaehitustehased Taanis pani firma paar aastat tagasi kinni – oskusi oleks olnud, kuid hinnakonkurents ja toetuste tase ei võimaldanud jätkata. Lõuna-Koreas moodustavad toetused 14% aluse hinnast ja WTO pole selles osas midagi ette võtta suutnud.
Laevaehitusele antud toetused annavad Soomes hingamist kogu alaga seotud klastrile, kuhu kuulub paar tuhat ettevõtete. Kui aga tellimusi ei tule, on tulevik tume, nendib Kauppalehti oma tänases juhtkirjas.
Seotud lood
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.