Kuna Eesti Gaas alandas detsembris Tallinna Küttele müüdud maagaasi hinda, müüs Tallinna Küte detsembrist soojust alla konkurentsiameti kinnitatud piirhinna, teatas soojaettevõte.
Soojuse hind kehtib tagasiulatuvalt alates 1.12.2010 tarbitud soojusele ja uue hinnaga arved jõuavad klientideni jaanuari alguses. Tallinna Küte müüs detsembris soojust hinnaga 836,56 krooni/MWh (53,47 EUR/MWh) ja sellele lisandub käibemaks.
„Lähtuvalt kaugkütteseadusest võib soojusettevõte müüa soojust hinnaga, mis on madalam konkurentsiameti poolt kinnitatud piirhinnast. AS Tallinna Küte on seda seadusest tulenevat õigust praktiseerinud mitmel korral, viimati möödunud aasta oktoobris ja novembris, “ ütles ASi Tallinna Küte juhatuse liige Priidu Nõmm. „Kuna soojuse hinda Tallinnas mõjutab oluliselt maagaasi hind, siis selle komponendi muutumine toob kaasa soojuse hinna muutuse. Lähtuvalt sellest, et AS Eesti Gaas alandas detsembris meile müüdud gaasi hinda, langetasime ka meie oma klientidele soojuse hinda.“
Tallinna Küte toodab ligi 46 protsenti aastas müüdavast soojusest oma katlamajades, kasutades selleks maagaasi. Ülejäänud osa ostab Tallinna Küte sisse AS-ile Eesti Energiale kuuluvast Iru Elektrijaamast, Tallinna Elektrijaamalt ja teistelt väikestelt soojusetootjatelt.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Soojuse piirhinda korrigeeritakse vastavalt konkurentsiameti poolt kooskõlastatud hinnavalemile ning hinnakomponentide muutumisel muutub ka soojuse hind. Septembri alguses kinnitas konkurentsiamet alates oktoobrist piirhinnaks Tallinnas 56,90 EUR/MWh (890,34 krooni/MWh). Piirhinnaks on hind, millest kallimalt ei tohi soojust müüa. Küll aga saab ettevõte hinnavalemi komponentide muutudes müüa soojust odavamalt, kui on piirhind, ehk siis müügihinnaga.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.