Ehitusvahtude ja vuugihermeetikute tootja, korduvalt aasta eksportööriks nimetatud AS Krimelte on tänavu üheksa kuuga kasvatanud müügikäivet võrreldes mullu sama perioodiga üle 30 protsendi.
Vastab ASi Krimelte juhatuse esimees Jaan Puusaag.
Kas olete nõus väitega, et just eksport on meie majandust tänavu tõusule vedanud?
Siin peaks olema tegemist numbriliselt mõõdetava näitajaga ja kuna statistika tundub seda kinnitavat, siis eks see nii on. Iseenesest oleks see ju ka igati loogiline.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kui palju on Krimelte müügis tänavu ekspordi osatähtsus tõusnud?
Ekspordi osatähtsus on ilmselt tõusnud, aga kuna see on meil alati suur olnud, siis me räägime komakohtadest. Laias laastus ekspordib Wolf Group (kuhu kuulub ka Krimelte - toim) üle 95 protsendi omatoodangust.
Olete rääkinud eksootiliste turgude vallutamisest Lõuna-Ameerikas, nagu näiteks Tšiilis, Peruus, Argentiinas, Colombias.
Eksootilised turud on meie kõnepruugis muutunud üsna igapäevaseks. Päring ükskõik kust maailma otsast ongi tavaline osa igapäevasest tööst. Arvan, et sellises keskkonnas on lihtne ka meeskonnas entusiasmi luua.
Mida eksporti silmas pidades tõotab tulev aasta tuua Eesti majandusele?
Mulle meeldib nali, et uus Eesti Nokia on Soome ametiühingud. Kui nad moonaka kombel oma riigi majandust ja ettevõtteid edasi lammutavad, siis saab Soome ettevõtetele selgeks, et stabiilne ja odav(am) ärikeskkond üle lahe on nende ettevõttele parim paik.
Seotud lood
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.