Autor: Anne Oja • 7. aprill 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

A. Le Coq: joogituru langus peatumas

 A. Le Coqi I kvartali majandustulemused näitavad, et joogituru langemine on peatunud. Ettevõtte kogumüük jäi võrreldes eelmise aasta nimetatud perioodiga samale tasemele.

A. Le Coqi kogumüük sisemaal oli 2009 aastal 20,5 miljonit ja tänavu 20,4 miljonit liitrit. Õllemüük, mille number sisaldub Eesti kogumüügis, oli vastavalt 10,0 miljonit liitrit ja 10,3 miljonit liitrit. Ekspordimüük, mis lisandub Eesti sisemüügile, oli aga 2009. aastal 0,4 miljonit ja tänavu I kvartalis 0,7 miljonit liitrit. 

Kõige rohkem kasvas eksport (76%), kasv toimus ka õllede segmendis (3%) ning siidrite, karastusjookide ja mahlade segmendis (4%), teatas ettevõte.

ASi A. Le Coq 2010 aasta esimese kolme kuu majandustulemuste kohaselt jäi ettevõtte kogumüük võrreldes eelmise perioodiga samale tasemele. „Oma tulemustest võime järeldada, et joogituru langus on hakanud peatuma ning mitmetest segmentidest võib näha ka vähest kasvutendentsi,“ lausus Noop. Noobi sõnul on võrreldes eelmise aastaga teinud väikese kasvu õllede, siidrite, karastusjookide ja mahlade segment. „Õllede müük on esimesel kvartalil kasvanud 3%, kuid usun, et aprillis müügile tulnud A. Le Coq Premium Extra ning eesolevad tooteinvesteeringud tõstavad meie õllede müügimahtu võrreldes eelmise aastaga veelgi,“ kommenteeris Noop õlle müügiplaane. „Kõige suurem õllede müügikasv toimus märtsis, kokku ligi 13%, mis on ka suuresti esimese kvartali müügitõusu taga,“ lisas Noop.

A. Le Coq on järjepidevalt panustanud ettevõtte kogumüügis ekspordile ning esimese kvartali tulemuste põhjal võib pidada tehtud pingutusi tasuvaks. „Kõige enam rõõmustame esimeses kvartalis ekspordi üle, mis kasvas 76% ning seda eelkõige tänu tugevale õlle ning siidri ekspordi kasvule,“ ütles Noop. Noop usub tulevikus ka ekspordi suurenemisesse, kuna ettevõte tegeleb pideva tootearendusega. „Märkimisväärne ekspordi kasv on suur tunnustus meie toodetele, mis näitab, et A. Le Coqi joogid on armastatud ka mujal maailmas peale Eesti,“ lisas Noop.

A. Le Coqi I kvartali müügiandmete põhjal tegid väikese müügitõusu lisaks õllele veel siidrite, karastusjookide ja mahlade ning long-drinkide segment. Teised segmendid jäid samale tasemele või langesid veidi. „Kokkuvõtvalt saame öelda, et joogituru languses on näha peatumise märke ning loodetavasti pöördub turg aasta lõpu poole ka tõusule,“ ütles Noop.

A. Le Coq on Eesti suurim joogitootja, kelle toodete sortimendis on 10 tootegruppi, neist suurimad on õlu, vesi, mahl ja karastusjook. A. Le Coqi olulisemateks brändideks on A. Le Coq, Fizz, Aura ja Limonaad.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077