Juustumüüja Estoveri mullune müük suurenes võrreldes 2008. aastaga 7%, sellegipoolest jäi ettevõtte käive aastatagusest kümnendiku võrra väiksemaks ja kasum kahanes üle 80 protsendi, teatas ettevõte.
Estoveri eelmise aasta käive ulatus ligi 300 miljoni kroonini ja kasum oli 470 000 krooni.
"Juustu tarbimine meie andmetel eelmisel aastal Eestis mahuliselt oluliselt ei vähenenud, küll aga osteti oluliselt enam odavamaid tooteid ja jälgiti kampaaniaid,“ ütles Põltsamaa Meierei Juustutööstuse tooteid turustava Estover OÜ tegevjuht Kai Rimmel. "Kuni 30% langenud hinnad ning rohkete sooduskampaaniate korraldamine jättis küll märgatava jälje ettevõtte kasumile, kuid samas arvestades Estoveri müügimahtude suurenemist, hindame oma positsiooni siinsel juusturul jätkuvalt stabiilseks ja tugevaks."
Kai Rimmeli sõnul suurenes Estoveri sortimendist 2009. aastal enim kohupiimade müük, kasvades 46%, 655 tonnini. Naturaaljuustu müügikasv oli mullu 10%.
Rimmeli hinnangul on juustu hind põhjas ära käinud ja ilmselt tõuseb veidi sellel aastal seoses toorpiima hindade tõusuga.
Estover investeeris eelmisel aastal tootearendusse, müügitoetusesse ja turundusse ligi 12 miljonit krooni.
Estover OÜ kuulub koos juustutootjaga Põltsamaa Meierei Juustutööstuse OÜ kontserni United Estover Group OÜ ning tegutseb juustu-, või- ja kohupiimamüügi alal aastast 1992. Tuntumad kaubamärgid on Hiirte juust, Hollandi Leibjuust Originaal, Hollandi Leibjuust Light Originaal, Vene juust, Traditsiooniline Eesti juust, Traditsiooniline Eesti Juust Light, Royal Blue, Võileiva Juust jpt. Ettevõtte 2009. aasta käive oli ligi 300 miljonit krooni.
Seotud lood
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.