Alkoholitootjate liidu ja Liviko juht Janek Kalvi sõnul häirib teda erinevatel tasanditel selektiivne suhtumine eksporti. Selektiivsed on ka enamik investeeringuid tehnoloogiasse.
Vastuseks küsimusele, mida peaks riik tegema, et eksporti oleks rohkem, vastas Kalvi: „Kõigepealt tuleks aru saada, et eksport pole midagi majandusest eraldiseisvat. Stabiilne olukord koduturul paneb ettevõtja mõtlema ekspordile, sest koduturg on liiga väike."
"Mind ennast on väga häirinud erinevatel tasanditel selektiivne suhtumine eksporti. Eesti jaoks pole halba ja head eksporti, kõik eksport on hea. Allhankijatesse on halvasti suhtutud, kuid see näitab, et meil on piisavalt head tööjõudu. Selektiivsed on ka enamik investeeringuid tehnoloogiasse. Kui oled alkoholitootja, siis ei saa sa EASist toetust," selgitas Kalvi konverentsil Tuulelohe lend, kus teemaks oli seekord „Eesti ettevõtjate võimalused välisturgudel“.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kalvi soovitas eksportijail otsida välismaal inimesed, kes omavad toote müügiks sobivat kontaktidevõrku.
„On parem, kui keegi helistab ja ütleb „Hello Tony, it’s me, mitte et saadate kuiva e-kirja, kus ütlete, et olete ettevõtja Eestist ja tahaks talle midagi müüa,“ ütles ta.
Seotud lood
Uute taastuvenergiaallikate kasutuselevõtt, kasvav võrgukoormus ja kõikuvad elektrihinnad sunnivad ettevõtteid otsima paindlikke, töökindlaid ja kasumlikke viise oma energiatarbimise juhtimiseks.