• 01.06.08, 00:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Järjekordne äriklassi lennufirma pani poe kinni

Eile viimast korda Londonis maandunud Silverjet on kolmas viimase poole aasta jooksul tegevuse lõpetanud ainult-äriklassi lennufirma, kes ei tulnud toime tõusnud kütusekuludega ega leidnud täiendavat finantseerimist.
Äriklassi reisijate üle Atlandi lennutamisele spetsialiseerunud Silverjet jõudis tegutseda poolteist aastat, kirjutas International Herald Tribune. Londonist New Yorgi lähedusse ja Dubaisse lennanud ettevõte pidi lõpetama, kui saamata jäi 5 mln dollarit laenuraha Araabia Ühendemiraatide investeerimisfondilt Viceroy Holdings. "Enne, kui nafta hind langema hakkab, on keeruline uut rahastamist leida. Isegi tugevaima bilansiseisuga lennufirmad leiavad praegusel ajal oma rahavoogusid surve all olevat," ütles Exane BNP Paribas` Londoni analüütik Geoff van Klaveren.
Silverjeti lendude peatamine nõudis 9500 inimeselt kavandatud lendudeks teiste võimaluste leidmist. Ettevõtte juhi pöördumise kohaselt jätkatakse "aktiivset tööd uute investoritega".
Viimasel kahel aastal alustas mitmeid väikesi ärireisijaile spetsialiseerunud lennufirmasid. Rõhuti klientide soovile vältida suurte lennujaamade rahvamasse ja pikki turvakontrolli järjekordi. Üle Atlandi lendu pakkus Silverjet 2000 dollariga ehk traditsioonilistest lennufirmadest kuni kolm korda odavamalt. Pakuti privaatseid ruume, gurmeetoitu, autojuhi teenust ja pardal eraldi naiste tualette. Konkurents suurte vedajatega ja nafta hinna 40% tõus poole aastaga imes taolised väikesed lennuliinid aga rahast kuivaks, kuna neil ei leidunud suurtega võrreldavat rahavaru kehvade aegade üleelamiseks. MAXjet Airways lõpetas lendamise detsembris ning Eos Airlines aprillis. Käiku on nendetaolistest jäänud vaid Pariisi-New Yorgi liinil lendav L`Avion.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ainult-äriklassi lendude idee pole siiski lõplikult nurjunuks tunnistatud. Suurfirma British Airways on teatanud oma kavast avada järgmisel aastal taoline liin Londonist New Yorki. Sarnast mudeliga alustas 17. mail Singapore Airlines, Lufthansa teeb seda tütarettevõtte kaudu.
Kütusehindadest on pihta saanud ka lennundusvaldkonna teine serv ehk odavlennufirmad. Oasis Hong Kong Airlines jättis tuhanded reisijad maa peale ootama, kui tal aprillis raha lõppes. Lõpetasid USA odavlendajad ATA Airlines, Aloha Airgroup ja Skybus Airlines.
Ärilennufirma Silverjet aga ei jõudnudki oma tegutsemise jooksul plussi. Eelmisel nädalal lõpetati aktsia noteerimine Londoni börsil.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.25, 12:35
Tark energiamajandus peaks olema ettevõtete strateegiline valik
Energiaturg on murdepunktis. Taastuvenergia kiire kasv, võrkude piiratud läbilaskevõime ja desünkroniseerumine Venemaa elektrisüsteemist on viinud Eesti energiasüsteemi Euroopa sagedusalasse ja tänu sellele oleme ettearvamatu naabri elektrisüsteemist sõltumatud. Samas peame koos naabrite Läti, Leedu ja Soomega hoidma energiasüsteemi toimimas ja panustama rohkem varustuskindluse tagamiseks. Tuleb mitte ainult rääkida muutustest, vaid ehitada süsteeme, mis on juhitavad ja mis võimaldavad ettevõtetel uues reaalsuses raha teenida, riske vähendada ja energiat targalt juhtida.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele