Jetoil ASi juhatuse liige Lembit Eespäev
ütles, et hüppeliselt tõusvad nafta eksporditollid on venelaste oma probleem.
Vene valitsus tõstab nafta eksporditolle 1. veebruarist.
"Vaadake, need eksporttollid siinset kütuseturgu ei mõjuta," selgitas Eespäev. "Logistiliselt oli meil kunagi vene kütust vagunitega odav osta, kuid praegu toome seda sisse laevadega ning maailmaturu hinnaga."
Eespäev lisas, et Vene traderid istuvad Londonis, Monacos ja igal pool, kus kütusega spekuleeritakse.
"Igal pool on nad ise kohal," rääkis Eespäev. "Maailmaturu hinda Venemaa eksporditollid ka eriti ei mõjuta, sest seda kujundavad spekulandid. Hind kujuneb virtuaalsel börsil ning emotsioonide põhjal. Näiteks kui terroristid panid ühe laevakese põlema, hüppas maailmaturu hind kohe üles, ehkki naftavarud olid piisavad."
Samas ei tekitavat Vene valitsuse samm tõsta eksporttollid rekordtasemele üheski spekulandis emotsioone. "Need on nende oma sisemised maksud ning nende oma probleem. Meie jaoks pole vahet, kas laev tuleb Porvoost või Ust-Luugast."
Naftasaadused hakkasid Eestisse laevadega tulema pärast pronkssõduri kriisi, kui Venemaa kütuseveo raudteed pidi kinni keeras.
Seotud lood
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.