• 09.10.07, 18:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Meediaekspert: uus seadus lubab Sakul ja A. Le Coqil mänguasju toota

Tartu Ülikooli meedia ja kommunikatsiooni teadusmagister Merit Karise analüüsis täna riigikogus ümarlaual „Alkoholivaba lapsepõlve eest“ uue reklaamiseaduse alkoholi eelnõu ja leidis, et selles on auke.
Meedia ekspert tõi välja kaks peamist probleemi.
Uus reklaamiseadus ei keela reklaamides kasutamast ka näiteks tuntud lastelaule ja lasteraamatute tegelasi. „Uue reklaamiseaduse praeguse variandi jõustumise puhul peaks tarbijakaitse huvides töötama pidevalt semiootikaosakond, et analüüsida näiteks seda, kas õitselepuhkevat troopilist lille saab tõlgendada mingis alkoholireklaamis seksuaalse märgina või ei.“
Eelnõu lõige lubaks ka alkoholi tähistavat kaubamärki, mis ei väljenda sõnas ega kujuta pildis alkoholi või selle tarbimist ning millega tähistatakse ka teisi kaupu ja teenuseid, kasutades nende kaupade reklaamiks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Viimane lubab meie suurimatel alkoholitootjatel nagu Saku ja A.LeCoq, kelle kaubamärgid on kinnistunud enamiku tarbijate teadvuses, alustada näiteks mänguasjade ja noorterõivaste tootmist ja teha sel viisil alkoholireklaami lastele ja nooretele,“ näitlikustas Karise.
„Üks võimalik viis oleks näiteks täpsustada, et kui ettevõtte põhitegevus on alkoholi tootmine, siis ei tohi ta sama katusbrändi kaubamärki kasutada teiste toodete reklaamimisel.“
Ümarlaual osalesid riigikogu liikmed, liikumisega "Alkoholivaba lapsepõlve eest" ühinenud kodanikühenduste esindajad ja Eesti Lastekaitse Liidu noortekogu esindajad.

Seotud lood

Uudised
  • 27.11.07, 07:54
A. Le Coq hoiab tööjõu arvel kokku
Tänane Äripäev kirjutab, et selle aasta logistikateoks valiti ASi A. Le Coq valmistoodangu tootmisliini transpordi automatiseerimine. Aastas hoiab see kokku 55 000 inimtööjõutundi.
Uudised
  • 22.01.08, 15:33
A. Le Coqi müük kasvas eelkõige energiajookide abil
Eesti suurima joogitootja A. Le Coq käive kasvas mullu 2006. aastaga võrreldes 8,1%, kusjuures enim kasvas energiajookide müük.
Uudised
  • 04.10.07, 12:11
Liviko tahab saada Balti riikide suurimaks alkoholitootjaks
Liviko ostis Läti juhtiva alkoholi maaletooja L.I.O.N Ko eesmärgiga saada Balti riikide suurimaks alkoholitootjaks ja maaletoojaks.
Uudised
  • 24.10.07, 15:43
Noop: reklaam ei pane õlut jooma
A. Le Coqi juht Tarmo Noop on õlletootjate liidu vastavaldatud statistika pärast nördinud ja leiab, et alkoholireklaami kaotamine ei muuda olukorda paremaks.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.25, 12:35
Tark energiamajandus peaks olema ettevõtete strateegiline valik
Energiaturg on murdepunktis. Taastuvenergia kiire kasv, võrkude piiratud läbilaskevõime ja desünkroniseerumine Venemaa elektrisüsteemist on viinud Eesti energiasüsteemi Euroopa sagedusalasse ja tänu sellele oleme ettearvamatu naabri elektrisüsteemist sõltumatud. Samas peame koos naabrite Läti, Leedu ja Soomega hoidma energiasüsteemi toimimas ja panustama rohkem varustuskindluse tagamiseks. Tuleb mitte ainult rääkida muutustest, vaid ehitada süsteeme, mis on juhitavad ja mis võimaldavad ettevõtetel uues reaalsuses raha teenida, riske vähendada ja energiat targalt juhtida.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele