• 15.01.07, 14:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Savisaar: meil on vaja ülemaailmselt tuntud operaatorit

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Egdar Savisaar ütles ministeeriumis toimunud kohtumisel Hiina Zhejiangi provintsis asuva Ningbo sadama delegatsiooniga, et Eesti on huvitatud sadamatevahelisest koostööst.
Samuti Hiina kaubavoogude teenindamisest ning kavatseb oluliselt suurendada oma konteinervedude potentsiaali, teatas ministeerium. "Kuid selleks on meil vaja ülemaailmselt tuntud operaatorit, kelleks võiks olla üks maailma suurim - Hutchinson," märkis Savisaar, kelle sõnul on selle firma esindajad Eestis juba käinud, kuid konkreetset kokkulepet pole veel sõlmitud. "Võibolla arvasid nad, et me alustame liiga tagasihoidlikult, kuid meil on hea kasvutempo".
Hiina delegatsioon lubas Eesti koostöösoovi viia nii Hutchinsoni kui ka teiste suuremate sadamateenuseid osutavate firmade esindajateni.
Savisaare sõnul võiks Eesti Hiinale huvi pakkuda oma geograafilise asupaiga poolest suurte ja rikaste turgude läheduses ning oma suhteliselt hästi arenenud transpordi tingimustega. "Transiidibaase võiks rajada ka Lääne-Euroopa suurtesse sadamatesse, näiteks Amsterdami, kuid need on niigi ülekoormatud ja kallid," selgitas Savisaar Eesti eeliseid.
Hiina delegatsioon viibib Eestis kuni neljapäevani ja kohtub ASi Tallinna Sadam juhtkonnaga, külastab Muuga sadamat ja Paldiski Lõunasadamat ning Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse esindajate ja seal tegustevate operaatorfirmadega.
100 % Hiina riigi omanduses olev Ningbo on Shangai järel riigi suuruselt teine ja kogu maailmas suuruselt neljas sadam, koosnedes viiest sadamast - Ningbo, Beilun, Zhenhai, Daxie ja Chuanshan. Nendest kolm on jõe- ja jõesuudme sadamad ning kaks meresadamad. Jõesadamad asuvad Yangtse jõe ääres, mille kaudu liiguvad peamiselt suured kaubavood Hiina sisemaalt. Ningbo sadama aastane konteinervedude maht ulatub 5,2 miljoni TEUni, Eesti puhul on see näitaja 150 000 TEUd.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.03.25, 17:50
5 tööriietega seotud müüti, mille uskumine on tööstustele kulukas
Tööriided on tööstusettevõtetes lahutamatu osa professionaalsest tööohutusvarustusest. Seetõttu kasutavad paljud Eesti tuntud ja ka väiksemad tööstusettevõtted Lindströmi tööriiete täisteenust, mis tagab töötajatele piisavas koguses riideid, nende professionaalse hoolduse ja tööriiete elutsükli lõpus ka nende ümbertöötlemise või taaskasutamise.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele