Venemaa ootamatu otsus mitte lubada riiki Eestist
pärit kala ja kalatooteid jättis Ivangorodi piirile teiste hulgas seisma ka 13
autot Haapsalus külmutatud kilu ja räimega, kirjutas Lääne Elu.
Piiril on kinni Haapsalus nn Pargi ladude territooriumil tegutseva OÜ Morobelli kalalaadung: 13 autot, igaühel peal 20 tonni külmutatud kilu ja räime. Kokku 260 tonni.
Kolm autot pääses reede hommikupoolikul üle piiri, selgitas Morobelli suuromanik Raivo Baum. Kell 16 tuli Venemaalt keeld. Morobelli järgmised autod jõudsid piirile kella kuue ajal ja nemad enam üle ei saanud. Laupäeval lisandus piirile veel mõni Morobelli kaubaga auto.
Baum pole autosid piirilt tagasi kutsunud. Autod on vormistatud piiri ületama enne blokaadi kehtestamist ja seepärast loodab Baum, et need lastakse millalgi siiski üle.
„Ehk laheneb positiivselt," ütles Baum eile. Ta lootis, et blokaad saab nädalaga läbi.
Venemaa on Morobelli peamine ekspordimaa, vähemal määral läheb kala ka Ukrainasse ja Moldovasse. Läände on kilu ja räime toiduks müüa raske, seal tehakse neist kalajahu.
Morobell on Läänemaa peamine ja Eesti üks suurim kalakülmutaja. Ööpäevas suudab firma külmutada 160 tonni kala. Tänavu loodab Baum aastatoodanguks üle 14 000 tonni.
Seotud lood
Tööstusettevõtte tööprotsesside edukus algab töökindlatest ja vastupidavatest seadmetest. Lahendused, mis taluvad äärmuslikke töötingimusi ning toetavad kiiret ja täpset andmetöötlust, muudavad igapäevaprotsessid sujuvamaks ja efektiivsemaks. Tööstusseadmed aitavad vähendada seisakuid, tõsta tootlikkust ja kindlustada tööprotsesside sujuvuse ka karmides oludes ‒ olgu tegemist laohalduse, tootmise, toodete etiketeerimise või andmesisestuse ja -vahetusega.