• ST
  • 29.03.19, 13:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nefabi lugu – tarneahela digitaliseerimine loob eeldused suuremateks ärimuutusteks

Pärnu Tarneahelakonverentsil rääkis Nefab AS tegevjuht Jana Jalast sellest, kuidas nende äri on viimase viie aasta jooksul kardinaalselt muutunud. Nii öelda tavalisest kastivabrikust on saanud vältimatu osa klientide tarneahelast – laiahaardeline pakendilogistika partner. Ja see on saavutatud tänu kolmele asjale: loomingulisus, muutuste juhtimine ning tarneahela protsesside digitaliseerimine.
Nefab Packaging juht Jana Jalast esinemas Pärnu Tarneahelakonverentsil 2019.
  • Nefab Packaging juht Jana Jalast esinemas Pärnu Tarneahelakonverentsil 2019. Foto: Urmas Kamdron
Just tarneahela protsesside digitaliseerimine on võimaldanud ette võtta järgmise sammu. Kui meie ettevõttes ei oleks andmed korras ja kättesaadavad, kui protsessid ei oleks mõõdetavad ega tulemused analüüsitavad, kui tootmisplaan oleks vaid tootmisjuhi peas ja tellimuste käsitlemine või laotoimingud tehtaks vaid paberil – siis ei oleks võimalik ette võtta ärimudeli muutusi ega võita klientide usaldust sel määral, et nad avaks meile oma väärtusahela ja lubaks meid selles osaleda. Paremal juhul tellivad nad meie toodetud kaupu, kuid see oleks tavaline müüja-ostja suhe, mis kestab vaid seni, kuni me pakume konkurentidest madalamat hinda.
Seega, tarneahela protsesside digitaliseerimine ei ole asi iseenesest. Ka Jana toonitas seda konverentsil – digitaliseerida ainult digitaliseerimise pärast ei ole mõtet. Igal digitaliseerimise projektil peab olema kindel koht suures plaanis. Ja plaane võib olla kahesuguseid.
Kulusäästlikud tootmisprotsessid, et võita konkurente odavama hinnaga
Esimene ja üsna laialt levinud plaan on investeerida ettevõtte sisemiste protsesside efektiivsusesse ja läbi selle püüda võita konkurente odavama hinnaga. See eeldab, et kõik protsessid on timmitud võimalikult kulusäästlikuks ning lihtsamad operatsioonid on robotiseeritud. Kuid konkureerimine hinnaturul annab vaid lühiajalisi võite.
Uut tüüpi ärimudel, et vältida konkureerimist teistega
Teine võimalus on süstemaatiliselt panustada kliendikogemuse parandamisele ja muutuda osaks kliendi tarneahelas. See tähendab, et ettevõtte poolt pakutav väärtus ei ole enam toode, mida toodetakse, vaid partnerlus kui teenus.
Nefab valis just selle tee ja tema näite puhul on tegu pakendilogistika teenusega, mis algab tootearendusest – kliendile disainitakse just tema toodangule vastavad pakendid. Seejärel toodetakse vajalik kogus pakendeid ning lõpuks – kliendi toodang võetakse üle otse tema tootmisliinilt. Pakendatakse ja toimetatakse edasi sihtkohta. Teenus võimaldab Nefabi klientidel keskenduda oma konkurentsieelisele, muretsemata pakendite ja logistika pärast. Lisaks võivad nad osaliselt või täielikult loobuda enda laopindadest ning selle võrra hoopis suurendada tootmispinda.
Digitaliseerimine on vältimatu mõlemal juhul
Vahet ei ole kumba plaani kasuks otsustada – mõlemal juhul on vajalik digitaliseerimine, et tagada andmete kiire kättesaadavus, nende usaldusväärsus ja analüüsivõimekus. Automatiseeritud töövood, topelt andmesisestamise puudumine, planeerimisvõimekus ning paberivaba tootmisprotsess on eelduseks nii kulusäästlikkusele kui ka uutele ärivõimalustele.
Investeeringuid digitaliseerimisesse peaks käsitlema kui ettevõtte kaitsekulutusi, mis võiksid moodustada igal aastal kindla protsendi käibest või kasumist. Lisaks on soovitav kaasata oma ettevõtte arengusse ka kompetentne digipartner, kes aitaks leida kõige optimaalsemaid lahendusi nii sisemiste protsesside ümberkujundamisel kui ka uute ärivõimaluste leidmisel.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.01.25, 11:26
Enefit: desünkroniseerimine loob energiaturul täiesti uued tuluteenimise võimalused
Aina enam ettevõtteid otsib lahendusi energiakulude kokkuhoiuks. Kui seni oli üks lahendus päikesepaneelidega ise energiat toota, siis nüüd on hakatud soetama juurde energiasalvesteid ehk akusid, et tarbimisest üle jäävat energiat müüa võrku just siis, kui see on kõige kasumlikum,“ tõdes Enefit ASi ärikliendi päikese- ja salvestuslahenduste teenuse juht Mikk Tootsi.

Enimloetud

1
Suur lugu
  • 13.01.25, 07:00
Põlva puidutööstus Peetri Puit laiendab tehast. “Me ei saa seista paigal, kui maailm meie ümber areneb”
Peeter Peedomaa: “Rasked ajad õpetavad, püsima jäävad vaid tõelised väärtused“
2
Uudised
  • 15.01.25, 12:23
TOP 50 | Kes on 2024. aasta suurimad maksumaksjad tööstuses?
3
Uudised
  • 17.01.25, 10:09
Lunden Foodi juht Ülo Rekkaro loobub tegevdirektori ametist. “Lootsin järeltulija leida oma majast ja leidsin”
Selgus, kes saab uueks juhiks
4
Uudised
  • 16.01.25, 07:52
Aquaphor avab Jüris tööriistade tehase
5
Uudised
  • 14.01.25, 07:57
Luubi all Eesti ja Läti maksud. Fibenoli finantsjuht näeb Lätis kolme eelist
Advokaat: Eesti kolm erinevat maksustamise mudelit viivad investorid segadusse
6
Uudised
  • 15.01.25, 08:10
Tekstiilijäätmest tehakse paneel. Sillamäele planeeritav tootmine sai pea 40 miljonit toetust
Terve maailm otsib lahendusi, kuidas vanu riideid hiigelkogustes väärindada - Eesti tegi ära

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele