Meie ainuke võimalus edasi liikuda on konkurentsivõimet ja ambitsioonikust tõsta, ütles Swedbanki tööstusosakonna juht Raul Kirsimäe saates „Fookuses: tark tööstus“.

- Swedbanki tööstusosakonna juht Raul Kirsimäe ja Leanesti juht Marko Saviauk.
- Foto: Harro Puusild
Konkurss „Aasta tehas 2026“ on värskelt jälle hoo sisse saanud ja selle valguses on saates külas kaks žürii liiget:
Swedbanki tööstusosakonna juht
Raul Kirsimäe ja
Leanesti juht
Marko Saviauk. Saates räägime Eesti tööstuse olukorrast, peamistest trendidest automatiseerimises ja digitaliseerimises, aga ka näiteks riskidest, millest üks suurimaid on aina kasvav küberrünnakute hulk.
Swedbanki tööstusosakonna juht Raul Kirsimäe tõdes, et finantseerides pank ettevõtjalt otseselt ei küsi, kui suur hulk protsessidest on automatiseeritud või digitaliseeritud, kuid see on miski, mida kindlasti jälgitakse. „Seal kipub olema oluline seos: nimelt ettevõtted, mis on keskmisest rohkem automatiseeritud ja digitaliseeritud, on parema kasumlikkusega ja seeläbi kõrgema konkurentsivõimega,“ lisas ta.
Leanesti juht Marko Saviauk tõdes, et ka konkursil otsitakse etteõtteid, kus lahendused on toonud suuremat efekti. „Neid ettevõtteid, kes on teinud tõsiseid protsessiparandusi ja viinud ennast järgmisele tasemele, on hämmastavalt palju. Eestis tegelikult on efektiivseid ettevõtteid,“ tõdes ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Siiski märkis Saviauk, et kõikide uuendustega pole kõik valmis kaasa minema, sest tööstusettevõtted on pragmaatilised ja loevad raha. „Kõik uuendused peavad ära tasuma. Nad vaatavad rahanumbritele otsa, enne kui investeerimisotsuse teevad,“ sõnas Saviauk.
Raul Kirsimäe tajub, et ambitsioonikust panustada väärtusahelas ülespoole liikumisele ja tootearendusele võiks olla praegusest rohkem. „Väga keerulised aastad – ka nõudluse mõttes – on selja taga. Meie iga-aastane uuring on näidanud, et tootearendusse tehtavad investeeringud on langenud – ettevõtete fookus on lihtsalt olnud muudel asjadel: et teha korda oma tarneahel, toote hind kontrolli all hoida või uutele turgudele sisendeda,“ selgitas Kirsimäe. „Meil ei ole tegelikult palju valikuid. Meie tööjõukulu on täna kõrgem, kui Lätis, Leedus või Poolas, põhimõtteliselt ainuke võimalus edasi liikuda on konkurentsivõimet tõsta.“
Marko Saviauk tõdes, et samas on Eestis ka palju näited, kuidas omatoodetega on jõutud ka läbimurdeni. „Selle pinnalt on hea kasvada ja uusi tooteid turule tuua – edulugusid on samuti tegelikult Eestis palju,“ sõnas ta.
Saadet juhib Harro Puusild.
Kuidas tööstust väärtusahelas üles nügida? Eksperdid: rohkem ambitsiooni ja tootearendust
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tootmisettevõtted seisavad silmitsi üha keerukamate nõudmistega: tellimuste tähtajad lühenevad, kvaliteedistandardid karmistuvad ja kuluefektiivsuse vajadus kasvab. Globaalsed tarneahelad ja digitaliseerimine sunnivad otsima viise, kuidas tagada sujuv tootmine ja andmepõhine juhtimine.