Kui Euroopa riigid ei hakka massiliselt toetama elektriautode ostmist, siis jääb nende osakaalu kasv Euroopas marginaalseks, ennustas autotööstusele interjööridetaile valmistava Mistra-Autexi juht Priit Tamm saates „Kuum tool“.

- Mistra-Autexi juht Priit Tamm rääkis, et autotööstus suudab kriise ette näha ligi kaks aastat, mis tähendab tema sõnul, et kui see aasta on Eestimaal halb, siis järgmine on veel halvem. Tamme sõnul hakkas autotööstus kriisist väljuma juba möödunud aasta lõpus, kuid teistel hakkab paremaks minema alles järgmise aasta lõpus.
- Foto: Gregor Alaküla
Kuigi Tamm elektriautode leviku kasvu järgmisel aastal veel ei usu, siis oleneb tema sõnul kõik sellest, mida võtavad riigid ette odavate Hiina elektriautode tulekuga Euroopasse. Kui nende levikut ei piirata, siis on tõus suurem, kui ta muidu oleks, sest kokkuvõttes on lõpptarbija jaoks siiski hind see, mis määrab ostuotsuse, rääkis Tamm.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Seekordses "Tööstusuudised eetris" saates on fookuses autotööstus. Kui majanduseksperdid ja juhid räägivad palju sellest, et meid ootavad ees sünged ajad, siis autotööstuses on hetkel hullem selja taga ning pigem on oodata kasvu.
Euroopa autotootjate aktsiatest on üllatuslikult saanud kestva koroonapandeemia võitjad, sest inimesed vaatavad aina enam autotranspordi poole, kirjutab Bloomberg. Nõudluse taastumist näeb ka autotööstusele allhanget tegev Eesti ettevõte Mistra-Autex AS.
Eesti energiasüsteem seisab teelahkmel, kus ühelt poolt on surve vähendada kasvuhoonegaaside emissioone ning teisalt tagada varustuskindlus ja konkurentsivõime rahvusvahelisel turul. Taastuvenergia areng on vältimatu samm, kuid seda saadab küsimus: kas meie sõltuvus välismaistest tehnoloogiatest ei suurene veelgi? Paneelid, inverterid ja akud vajavad materjale ning tootmisvõimsusi, mida Euroopas napib. Samas pakub taastuvenergia mitmeid strateegilisi eeliseid.