Saku Õlletehas kasvatas keerulises majanduskeskkonnas käivet ja müügimahtu
Saku Õlletehas suurendas 2024. aastal nii oma müügimahtu kui ka käivet. Ettevõtte müügitulu kerkis aastaga 10%, ulatudes 79,2 miljoni euroni. Puhaskasum jäi mullusega võrreldes samale tasemele, moodustades 5,3 miljonit eurot.
Ettevõtte juhatuse liikme Jaan Härmsi sõnul saavutati tulemused keerulise majanduskeskkonna kiuste. „Kodumaine majandus on olnud pikalt langustrendis, mis mõjutab tarbijate kindlustunnet ja joogitööstust laiemalt. Sellegipoolest suutsime, eeskätt ekspordi toel, kasvatada käivet ja hoida kasumit stabiilsena,“ märkis ta.
Saku Õlletehase emaettevõte Carlsberg Grupp alustas aastat tugeva kogukäibe kasvuga, ent tulemusi varjutasid majanduslik ebakindlus ja strateegilised muutused tooteportfellis.
Saku Õlletehas laieneb maailma ühele suurimale turule – ligikaudu 1,4 miljardi elanikuga Indiasse. Esimene kogus tooteid peaks jõudma India poelettidele juba juuli teises pooles.
Eesti tööstusettevõtete eksport tervikuna 2024. aastal kahanes, kuid mitmed sihikindlalt tegutsevad tootjad suutsid keerulistes oludes siiski kasvada, murdes sisse Aasia, Lähis-Ida ja Skandinaavia turgudele. “Tööjõupuuduse tõttu ei olnud mullu võimalik tootmismahte märgatavalt suurendada,” ütles Võru mööblitööstuse Wermo üks omanik Raul Vene.
Eesti tööstusettevõtted otsivad tööd ja tellimusi, kuid paljud teevad seda valest kohast – kontorist. Tegelikkuses on üks osa järjepidevast müügistrateegiast erialamessidel osalemine, sest see hoiab ettevõtte konkurentsis ja usaldusväärsena.