„Kui juba detsembris oleks tehtud kärpeid, oleksime ka ilma saneerimisprotsessita ellu jäänud,“ ütles Maruste. „Lisaks on õhus küsimused, kas on tehtud piisavalt palju turundust ning olid ka probleemid uue generatsiooni ratastega. Jah, ka müük üleüldiselt on langenud, kuid reaalsusega võinuks kohaneda kiiremini,“ märkis Maruste tänast saneerimisteadet kommenteerides.
Siiski kinnitavad nii Maruste kui Rehkli, et saneerimisprotsess ei tähenda pankrotti ning ettevõte jätkab toimimist. Kui plaanid õnnestuvad, on Ampler Bikesi valmis täiendava kapitaliga toetama ka emafirma Kõu Mobility. Praegu on peamine eesmärk saneerimiskava koostamine ja kinnitamine ning selle alusel rahavoogude positiivseks keeramine.
Järgneb intervjuu Kristjan Marustega:
Ütlesite, et valusad otsused pidanuks tegema juba varem ning jahtuva nõudluse ja uue reaalusega kiiremini kohanema. Kas selles, et Ampler Bikes on jõudnud saneerimisse, on süüdi endine juhtkond?
Ma ei tea, kas on mõtet otsida seda, kes on süüdi. Aga kui ettevõte oleks turuolukorrale kiiremini reageerinud ja muutustega kohanenud, oleksime praegu paremas olukorras.
Samuti tekkisid viimase generatsiooni ratastega kvaliteediprobleemid, mis on küll nüüd lahendatud.
Mida oleksite teistmoodi teinud?
Väga raske öelda. Olekseid pole. Kui olukord on numbriliselt raske, siis mida kiiremini reageerid, seda adaptiivsem on võimalik olla. Aga tagantjärele tarkus ei aita kedagi.
Loe täispikka lugu Äripäevast.