• 27.05.25, 09:30

BLRT tütar Tallinn Shipyard käivitas maailma esimese autonoomse veepinda puhastava robotlaeva

BLRT Grupi tütarettevõte Tallinn Shipyard arendas koostöös TalTechi hargettevõttega MindChip välja autonoomse robotlaeva, mis suudab iseseisvalt tuvastada ja likvideerida veepinnal levivaid reostusi. Tegemist on esimese omataolise seadmega maailmas, mis töötab laevaremonditööstuse tingimustes.
Uudne robotlaev on veidi üle 4 meetri pikk ja 2,5 meetrit lai ning tema tööd saab juhtida ükskõik millisest maailma punktist.
  • Uudne robotlaev on veidi üle 4 meetri pikk ja 2,5 meetrit lai ning tema tööd saab juhtida ükskõik millisest maailma punktist.
  • Foto: Irina Kostina
„See projekt ei ole ainuüksi tehnoloogiline saavutus, vaid peegeldab ka BLRT Grupi strateegilist suunda tootmise keskkonnasäästliku ja tehnoloogilise ümberkujundamise poole,“ ütles Tallinn Shipyardi juhatuse esimees Sergei Kravtšenko. „Robotlahenduste kasutuselevõtt rasketööstuses tõestab, et automatiseerimine laevaremondis ei ole unistus, vaid tänane reaalsus. Digitaliseerimine ei ole pelgalt trend, vaid vältimatu vajadus.“

Seotud lood

Uudised
  • 02.05.25, 09:15
Eesti sihiks on saada Läänemere rohelaevanduse keskuseks. “See on võimalus, mida ei tohi maha magada”
BLRT: “Toetus on selge konkurentsieelis”
Eestil on uus siht – saada Läänemere piirkonna juhtivaks laevade ümberehituse keskuseks. Kliimaministeeriumi eestvedamisel on käivitumas toetusmeede, mille eesmärk on meelitada siia projekte, mille koguväärtus võiks ulatuda kuni 170 miljoni euroni.
Uudised
  • 07.03.25, 11:05
Riik panustab 25 miljonit meretööstuse arengusse
Kliimaministeerium plaanib investeerida CO2 vahenditest 25 miljonit eurot, et meelitada laevandusettevõtteid valima Eesti meretööstust oma laevade keskkonnasõbralikumaks muutmiseks. Loodav toetusmeede võimaldab tuua Eestisse kuni 170 miljoni euro eest projekte.
Uudised
  • 24.01.25, 11:33
Leedu saab esimese täiselektrilise laeva. Selle ehitavad Eesti ettevõtted
Klaipeda sadamas lasti vette Leedu esimene rohevesinikul ja elektril töötav jäätmekogumistanker. Laeva ehitavad Baltic Workboats AS ja BLRT Grupp.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.08.25, 13:06
Eesti energiatulevik: miks investeerivad ettevõtted üha rohkem salvestuslahendustesse
Eesti energiasüsteem seisab teelahkmel, kus ühelt poolt on surve vähendada kasvuhoonegaaside emissioone ning teisalt tagada varustuskindlus ja konkurentsivõime rahvusvahelisel turul. Taastuvenergia areng on vältimatu samm, kuid seda saadab küsimus: kas meie sõltuvus välismaistest tehnoloogiatest ei suurene veelgi? Paneelid, inverterid ja akud vajavad materjale ning tootmisvõimsusi, mida Euroopas napib. Samas pakub taastuvenergia mitmeid strateegilisi eeliseid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele