• 24.01.25, 11:33

Leedu saab esimese täiselektrilise laeva. Selle ehitavad Eesti ettevõtted

Klaipeda sadamas lasti vette Leedu esimene rohevesinikul ja elektril töötav jäätmekogumistanker. Laeva ehitavad Baltic Workboats AS ja BLRT Grupp.
Eesti ettevõtted ehitavad Leedule esimest elektrilaeva. Laevekere on valmis ja viimistletud, järgneb veel jõuallika ja juhtimisüsteemide paigaldus.
  • Eesti ettevõtted ehitavad Leedule esimest elektrilaeva. Laevekere on valmis ja viimistletud, järgneb veel jõuallika ja juhtimisüsteemide paigaldus.
  • Foto: Port of Klaipeda
BLRT Gruppi kuuluvas Western Baltija Shipbuildingi Klaipeda laevatehases ehitati laevkere ning paigaldati enamik abisüsteeme. Pärast tankeri vettelaskmist järgneb veel Baltic Workboatsi projekteeritud ja ehitatud elektriajami ja juhtimislahenduse paigaldamine ning ruumide sisustamine. Tööd peaks laev alustama aasta lõpus.

Seotud lood

Uudised
  • 25.06.24, 15:06
Eestlased ehitatavad Leedu esimese vesinikulaeva
Läinud reedel pandi Leedus Klaipeda sadamas maha sümboolne kiil, mis tähistab Leedu esimese vesinikulaeva ehituse algust. Vesinik-elektrilaev valmib tuleva aasta lõpus ning alustab Klaipeda sadamas tööd jäätmekogumislaevana.
Uudised
  • 11.07.24, 09:15
Laevaehitus võiks tuua riigile suurt maksutulu
Eestil on suur potentsiaal saada oluliseks tegijaks üleilmses laevade ümberehituse ja moderniseerimise valdkonnas, mis võiks riigile tuua kuni 70 miljonit eurot maksutulu aastas, selgub värskelt valminud uuringust.
Uudised
  • 09.08.24, 10:32
Eesti suurima ujuvdoki avanud BLRT: kui tahame olla globaalses äris, peame olema suured
Ajad on rasked, aga tahame areneda ja olla suures äris, sõnas BLRT Grupi juhatuse nõunik Roman Vinartšuk eile toimunud Eesti suurima ujuvdoki avamisel Tööstusuudistele.
  • ST
Sisuturundus
  • 27.10.25, 08:08
Muuga sadamast on kujunemas Eesti suurim tööstuskeskus
Muuga tööstuspark, mis asub Eesti suurima kaubasadama territooriumil, hõlmab 76 hektarit. Sadamasisene asukoht on atraktiivne nii Eesti kui ka väliskapitalil põhinevatele tootmisettevõtetele ning annab võimaluse vähendada transpordikulusid. Enamik krunte on juba kaetud eelkokkulepete või kavandatavate investeeringutega, kuid kahele viimasele vabadest kinnistutest ootab Tallinna Sadam pakkumisi avaliku konkursi korras hiljemalt novembri lõpuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele