Eesti sihiks on saada Läänemere rohelaevanduse keskuseks. “See on võimalus, mida ei tohi maha magada”
Eestil on uus siht – saada Läänemere piirkonna juhtivaks laevade ümberehituse keskuseks. Kliimaministeeriumi eestvedamisel on käivitumas toetusmeede, mille eesmärk on meelitada siia projekte, mille koguväärtus võiks ulatuda kuni 170 miljoni euroni.
BLRT Grupi territooriumil Tallinnas Koplis on Eesti suurim ja võimsaim laevade hoolduseks, remondiks ja kaasajastamiseks mõeldud ujuvdokk. Tohutu seadeldis on nagu sümbol Eesti suundumustele saada oluliseks laevade ümberehituse keskuseks.
Foto: Andras Kralla
Merendusklastri ja tööstusettevõtete hinnangul võib tegu olla ühe viimase aja olulisema majandusvõimalusega, mis looks sadu uusi töökohti ja tooks märkimisväärselt lisandväärtust Eesti tööstusele. Kuid kas see ambitsioon on realistlik?
Eesti riik ja ettevõtted plaanivad luua Eestisse kõigile merendusettevõtetele suunatud laevade ümberehituskeskuse ehk Estonian Marine Greentech & Retrofit Hub´i. Lisaks toetab riik 25 miljoni euroga laevade keskkonnasäästlikumaks muutmist.
Ajad on rasked, aga tahame areneda ja olla suures äris, sõnas BLRT Grupi juhatuse nõunik Roman Vinartšuk eile toimunud Eesti suurima ujuvdoki avamisel Tööstusuudistele.
Teisipäeval Taltechi Eesti Mereakadeemias toimunud tänuüritusel tunnustati silmapaistvaid tegeijaid merenduses ja aasta merendusettevõtte tunnustuse pälvis BLRT Grupp.
Majanduses valitsev ebakindlus sunnib paljusid ettevõtteid investeerimisplaane edasi lükkama, kuid sageli toovad just keerulistel aegadel tehtud nutikad otsused edu hetkel, kui turg taas kasvama asub. Õige hetke tabamiseks tuleb firma tegemistesse sügavam pilk heita, plaanid selgelt paika sättida ning õigel ajal õiged sammud astuda. Kuidas see täpsemalt käib ja kes ütleb, millal on just sinu äri jaoks see kõige õigem aeg?