Riigi 25 miljonit eurot avab Eesti uksed maailma merendusfirmadele
Eesti riik ja ettevõtted plaanivad luua Eestisse kõigile merendusettevõtetele suunatud laevade ümberehituskeskuse ehk Estonian Marine Greentech & Retrofit Hub´i. Lisaks toetab riik 25 miljoni euroga laevade keskkonnasäästlikumaks muutmist.
Eesti Merendusklastri juht Ragmar Saksing tutvustas meie plaane hiljuti Singapuris meremessil.
Foto: Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus
Rohepöördest ajendatud erinevte merendust puudutavate regulatsioonidega sammu pidamiseks vajavad laevad lähiaastatel kohta, kus saaks paigaldada vesiniku- või elektrilahendusi, süsiniku kogumissüsteeme või rakendada kõige kaasaegsemaid tarkvaralahendusi. Neid võimalusi Estonian Marine Greentech & Retrofit HUB pakkuma hakkabki.
Eesti merendussektoril on tohutu potentsiaal kasvada laevaehituse ja laevade ümberehituse rahvusvaheliseks keskuseks. Kuid see sõltub suuresti sellest, kas Eesti valitsus otsustab 2025. aasta eelarves toetada vajalikke investeeringuid, kirjutab Eesti Merenduse Innovatsioonikeskuse asutaja Argo Sildvee.
2024. aasta merenduse eestvedajaks valitud Eesti Merenduse Innovatsioonikeskuse (EMI) asutaja Argo Sildvee näeb, et Eesti ettevõtted võiksid lähiaastatel jõuda lepinguteni maailma suurimate laevaomanikega ja saada osa ümberehitustega kaasnevast buumist.
Eestil on suur potentsiaal saada oluliseks tegijaks üleilmses laevade ümberehituse ja moderniseerimise valdkonnas, mis võiks riigile tuua kuni 70 miljonit eurot maksutulu aastas, selgub värskelt valminud uuringust.
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.