Tuleviku tehased ei vaja rohkem inimesi, vaid paremini struktureeritud andmeid, nutikaid algoritme ja globaalselt juhitud koostöövõimet, kõneles konverentsil Industry 5.0 GPV Groupi asepresident võtmeklientide juhtimise alal Kaur Andresson.

- Meie kasutame AI-d näiteks visuaalses kontrollisüsteemis - süsteem teeb tootest pildi, võrdleb seda sadade näidisfotodega ja otsustab, kas detail vastab nõuetele, selgitas Kaur Andresson.
- Foto: Joanna Jõhvikas
"Kui kümmekond aastat tagasi tundus ulmeline nali, et tulevikutehases on vaid mees ja koer - mees selleks, et koera toita ja koer selleks, et mees masinaid ei puutuks - siis praegu ei ole see enam naljanumber. Meil on päriselt olemas pimetehased, kus inimene tehase protsessi ei sekku, kogu töö teevad robotid," kirjeldas viis aastat tehase juhina Hiinas ning kuus aastat üleilmsete protsesside standardiseerimise ja kliendihalduse eestvedajana töötanud Kaur Andresson konverentsi ettekandes.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kaheksa kvartalit kestnud majanduslangus on vähendanud ettevõtjate investeerimisjulgust, kuid elektroonikatööstuses on investeeringud võrreldes 2023. aastaga kasvutrendis.
Eesti elektroonikatööstustest ületas viimase nelja kvartali andmetel 100 miljoni eurose käibepiiri neli ettevõtet, 28 ettevõtte käibed ületasid 10 miljonit eurot, selgub värskest Infopanga elektroonikatööstuse kvartaliraportist.
Elektroonikatööstus on viimase nelja kvartali jooksul kaotanud oma koondkäibest kuus protsenti, selgub värskest Äripäeva infopanga elektroonikatööstuse konkurentsraportist. Siiski annab majanduse kasvule pöördumine Soomes ja Rootsis natuke lootust, kirjutab raporti kommentaaris KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger.
Laske meil toota ja tööd teha, ärge pange tootjatele lisakoormust, sõnastas jalatsitootja Samelini juht Leida Kikka kolmapäeval toimunud Industry 5.0 konverentsil oma ootused riigile. “Üldse ei taha segada, kõige paremas mõttes, aga riik võib ka abiks olla,“ vastas majandus- ja tööstusminister Erkki Keldo.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.