42% hankejuhtidest hindavad valdkonna tuleviku suurimaks riskiks tarnehäireid, selgus Gartneri uuringust. Riskikohtadena nähakse ka makromajanduslikke ja geopoliitilisi riske ning vastavusriske.

- Ostu- ja hankejuhid näevad suurte riskidena näiteks looduskatastroofe ja transpordiprobleeme. Viimastel aastatel oleme seisnud silmitsi keeruliste olukordadega merel, mis on põhjustanud tarneahelates suuri häireid.
- Foto: Pixabay
Konsultatsioonifirma Gartner viis tänavu juunis ja juulis 258 hanke- ja ostujuhtimise liidri hulgas läbi uuringu, mis aitaks CPO-del ( chief procurement officer– inglise keeles ostujuht) mõista ja tähtsuse järjekorda panna kõige olulisemad riskid, mis võivad tulevikus hanketegevust takistada. Samuti oli eesmärk pakkuda välja meetmeid, mis aitaks neid riske tõhusalt juhtida, teatas ettevõte oktoobri keskel.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Äripäeva teemaveebid Tööstusuudised.ee ja Logistikauudised.ee korraldavad tänavu esmakordselt Aasta tarneahela juht 2024 konkurssi. Kokku asub tiitlit püüdma 10 kandidaati, kelle vahel on nüüd lugejatel võimalik oma lemmik valida.
Ka küberrünnakud on enam digitaliseeruvate tarneahelate megarisk
Suurbritannia väljaanne Supply Chain Digital tõi välja 10 peamist tarneahelariski, millega ettevõtjad üle maailma peavad iga päev arvestama.
Eile õhtul kuulutati Aasta tarneahelajuhiks 2024 Oliver Kotkas, kes on praegu elektroonikatööstuse ja ringmajandusettevõtte Foxway operatsioonide juht.
igus kui tuntud masinaehituslike komponentide tarnija on jõudsalt edasi arendanud võimekust robotlahenduste osas. Lineaarrobotite puhul pakutakse reeglina standardlahendusi, milleks on käigupikkused mõõtudes 2000 x 2000 x 1000 mm. Kuid siis esitas huvitava väljakutse ettevõte Metaprint, kes vajas rätsepalahendust tööalaga 4700 x 2600 x 900 mm.