EASilt aasta ettevõte 2022 tiitli saanud Baltic Workboats jäi ilma eurotoetusest, mis oleks võinud ulatuda poole miljoni euroni.
- Margus Vanaselja (fotol) juhitav Saaremaa laevatootja Baltic Workboats pidi tagasi maksma üle 70 000 euro saadud eurotoetust. Projekti jaoks oleks võinud saada toetust kokku pea 500 000 eurot, kuid ühe kütusemahuti pärast jäi kogu eurorahastus katki. Foto: Andras Kralla
Aprillis avastas EASi ja Kredexi järelevalveüksus paikvaatlusel, et Saaremaa laevatootja Baltic Workboats esitas toetuse saamiseks arved kütusemahuti ostmise kohta, mida tegelikult selles tootearendusprojektis ei kasutatud.
Sellistes olukordades rakendab ühendasutus nulltolerantsi ja nii pidi ettevõte juunis maksma tagasi toetusest kätte saadud 76 000 eurot ning andma selgitusi prokuratuurile.
Prokuratuur ei tuvastanud, et juhtunu oleks olnud tahtlik, ning ettevõte ise ütleb nüüd, et sai õppetunni.
"Hoidke EASiga seotud paberimajandus piinlikkuseni korras. Isegi väiksem komakoht võib tähendada rikkumist ja projekti tühistamist,“ andis Baltic Workboatsi äriarenduse juht Ahto Pärl nüüd soovituse teistelegi.
"Selliste juhtumite puhul, kus meile esitatakse projekti kulude kohta valeinformatsiooni, rakendame nulltolerantsi," ütles EASi ja Kredexi ühendasutuse kommunikatsioonispetsialist Egert Puhm.
Loe täispikka lugu
Äripäevast.
Seotud lood
Innovatsioon merenduses toob kaasa selle, et üha enam tööd tehakse laevaparda asemel ära kaldapealsest juhtimiskeskusest. Isesõitvate robotlaevade igapäevaliikluseni on aga veel aega, tõdeti Riigilaevastiku lahtiste uste päeval toimunud vestlusringis.
Lepingu maksumus on 11 miljonit
Klaipėda sadamasse sisenevatelt alustelt laevaheitmete korjeks mõeldud laeva projekteerimine ja ehitamine on Baltic Workboatsi ja tööstuskontserni BLRT Grupp kuuluva laevaehitustehase Western Baltija Shipbuilding esimene suurem ühisprojekt. Lepingu kogumaksumus on ligi 11 mln eurot.
Saaremaa laevaehitaja Baltic Workboats ja Hollandi laevaehitusfirma Damen Shipyards sõlmisid partnerluslepingu Dameni teeninduslaevade ehitamiseks Saaremaal. Esimeste laevakerede ehitus algas juba maikuus, esimene laev peaks valmima aasta pärast.
Eesti laevaehitusettevõtte Baltic Workboats (BWB) juhitud konsortsiumi pakkumine võitis Euroopa Kaitsefondi konkursil 95 miljoni euro suuruse rahastuse, et luua Euroopa laevastikele uut tüüpi mereväe alusplatvorm.
Eesti kapitalil põhinev logistikaettevõte Via Express omab transporditeenuse osutamises enam kui 10-aastast kogemust. Ettevõte garanteerib klientidele täpsed tarneajad ning kauba kahjustamata kohalejõudmise. Nii tava- kui ka režiimikaupu vedavale Via Expressile on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.