• 03.10.23, 10:09

Robotlaevade areng: tulevikus võib laevakapten kaldale jääda

Innovatsioon merenduses toob kaasa selle, et üha enam tööd tehakse laevaparda asemel ära kaldapealsest juhtimiskeskusest. Isesõitvate robotlaevade igapäevaliikluseni on aga veel aega, tõdeti Riigilaevastiku lahtiste uste päeval toimunud vestlusringis.
Riigilaevastiku lahtiste uste päeval toimunud vestlusringis arutleti merenduse tuleviku üle.
  • Riigilaevastiku lahtiste uste päeval toimunud vestlusringis arutleti merenduse tuleviku üle.
  • Foto: ROBERT MARKUS LIIV
Vaevu aastajagu tegutsenud Riigilaevastikul on ülesandeid rohkem kui hoida ja hallata 300-st alusest koosnevat laevaparki. Riigilaevastiku peadirektori Andres Laasma kinnitusel seisab maailma merendus muutuste lävel ja Eestil võiks edasi sammuda esimeste seas. „Võimekus ehitada maailmatasemel meretransporti on meie riigil juba praegu olemas, kuid peame mõtlema kaugemale,“ ütles ta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.04.25, 10:38
Ladude automaatne täislahendus muudab laotöö kiireks ja veavabaks
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele