Jaga lugu:

Leedo puitmajatööstus Hiinas sihib Hongkongi börsi

Vjatšeslav Leedo puitmajatööstuse Saare Erek Hiina tehase juht Fei Yingchao näeb, et mõne aasta pärast võiks ettevõtte Hiina üksus olla üks sealseid suuremaid puitmajatootjaid ning minna Hongkongi börsile.

Saare Ereki Hiina tehase juht Fei Yingchao.  Foto: Andras Kralla

"Me oleme tulevikus kindlad,“ ütles Fei Yingchao intervjuus Äripäevale ning tõdes, et ehkki Saare Ereki Hiina tütarfirma Hubei Saaremaa Houses on veel väga noor, on sellel läinud juba väga hästi. Äripäev kirjutas märtsis, et sügisel avatud tehas on täisvõimsuse saavutanud ning vajab kasvamiseks pidevalt investeeringuid. "Meil on grupi sees sellised arutelud päris tihti, et võib-olla läheme me börsile. Meie eesmärk on teha sellest üks suuremaid, vähemalt esikolmikusse kuuluvaid tehaseid selles piirkonnas.“

Saare Ereki nõukogu liikme Kristjan Leedo sõnul on neil Hiinas töös ligikaudu 12 miljoni euro eest tellimusi. Leedo kinnitas, et nad on võtnud sihiks viia Saare Ereki Hiina tütarfirma Hubei Saaremaa Houses Hongkongi börsile aastaks 2022 või hiljemalt 2023. Lisaks tahavad nad selleks ajaks panna püsti veel kolm tehast erinevates Hiina piirkondades.

"Kui Hiinas kasvada, tuleb seda teha kiiresti,“ ütles Leedo. Tema sõnul on börsile minek ning tehaste arvu suurendamine loogiline jätk nende tegevusele Hiinas. Lisaks soovivad nad Leedo sõnul olla rohkem abiks teistele Eesti ettevõtetele nende toodete Hiina turustamisel kas nende kaudu või nende toodete osana. "Meil on puitmajade sektoris olemas inimesed ja oskusteave, kuidas seda teha.“

Leedo sõnul käib hiinlastega kõik palju kiiremini ning tootmist võib aasta jooksul juurde tulla palju, mistõttu ei tahaks ta ka tänavust käivet ennustada. Tema sõnul on sama olukord uute tehaste rajamisega. Näiteks kui üks piirkond Hiinas tahab teha suurt teemaparki, teevad nad kohalike ettevõtetega lepingu ja uus tehas pannakse sinna püsti, et toota lähedal. Eestis käivad asjad teistmoodi, nentis Leedo.

Kui alustav ettevõte Hiinas kiiresti ei kasva, võrdub see Leedo sõnul paigal tammumise või surmaga. Tema sõnul ootavad ka kliendid, et uus ettevõte, mis teeb head toodet, laieneb ja selle kliendibaas suureneb, sest kliente, kellele toota, Hiinas jagub. Hiinas tuleb üritada agressiivselt kasvada, et enda potentsiaali tõestada, tõdes Leedo.

"Kliente ja tööd seal on, koduturg on väga suur. Seal elab kaks ja pool Euroopa Liidu täit inimesi. Kui sa ei suuda seal koduturul kasvada ja müüa, siis teed midagi valesti," ütles ta.

Loe pikemalt Äripäevast.

Jaga lugu:
TÖÖSTUSUUDISTE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad tööstusuudised igal nädalal enda postkasti.

Tööstusuudised.ee toetajad:

Harro Puusild
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24harro@toostusuudised.ee
Hedi Meigas
Hedi MeigasSündmusedTel: 5384 5159hedi.meigas@aripaev.ee
Rain Jüristo
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077rain.jyristo@aripaev.ee