• 16.05.19, 23:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Helsingi laevatehas saab uued Vene omanikud

Helsingi laevatehas saab maikuus uued omanikud, annab teada selle senine omanik, venelastele kuuluv United Shipbuilding Corporation, kes on USA sanktsioonide all.
Selle aasta aprillis laskis Vene laevaehitaja United Shipbuilding Corporation Kaliningradis vette kaks Ivan Greni klassi laeva, pildil laev Vladimir Andrejev, mis võib kanda tekil lahinghelikoptereid Kamov Ka-52K Katran. Ettevõte on USA sanktsioonide all, mis muutis keeruliseks Helsingi laevatehase rahastamise.
  • Selle aasta aprillis laskis Vene laevaehitaja United Shipbuilding Corporation Kaliningradis vette kaks Ivan Greni klassi laeva, pildil laev Vladimir Andrejev, mis võib kanda tekil lahinghelikoptereid Kamov Ka-52K Katran. Ettevõte on USA sanktsioonide all, mis muutis keeruliseks Helsingi laevatehase rahastamise.
  • Foto: TASS/Scanpix
Sanktsioonide tõttu on laevatehase rahastamine olnud keeruline, kirjutab Helsingin Sanomat. USA käsitleb laevatehase omanikku firmana, mis valmistab ka militaartehnikat.
Pooled teatasid, et on tehingu tingimustes kokku leppinud ja tehing saab teoks mais.
Tehase omanik Arctech teeb tehingu jaoks uue firma Helsinki Shipyard, mille omanikuks saab Algador Holdings, mis kuulub laevanduses pika aega tegutsenud Rishat Baugatdinovile ja Vladimir Kasjanenkole.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nende kahe omanduses on terve hulk rahvusvahelisi meretranspordi- ja laevaehitusettevõtteid, nende seas ka Venemaa suurim jõelaevafirma Vodohod.
„Helsingi sadama töötajad siirduvad uude ettevõttesse ja tehing ei muuda midagi ka laevatehase allhankijatele,“ ütles Helsinki Shipyardi nõukogu esimees Viktor Olerski pressiteates.
Helsingi laevatehasele on juba pikka aega uut omanikku otsitud.
Tehasel on 1,5 miljardi euro eest tellimusi – kruiisilaevu, jäämurdjaid ja LNG-tankereid, mõne kohta on sõlmitud eelleping.
Pühapäeval lõppesid tankeri NB515 veekatsetused, jääb üle veel laev viimistleda ja selle saab tellijale üle anda.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.25, 12:35
Tark energiamajandus peaks olema ettevõtete strateegiline valik
Energiaturg on murdepunktis. Taastuvenergia kiire kasv, võrkude piiratud läbilaskevõime ja desünkroniseerumine Venemaa elektrisüsteemist on viinud Eesti energiasüsteemi Euroopa sagedusalasse ja tänu sellele oleme ettearvamatu naabri elektrisüsteemist sõltumatud. Samas peame koos naabrite Läti, Leedu ja Soomega hoidma energiasüsteemi toimimas ja panustama rohkem varustuskindluse tagamiseks. Tuleb mitte ainult rääkida muutustest, vaid ehitada süsteeme, mis on juhitavad ja mis võimaldavad ettevõtetel uues reaalsuses raha teenida, riske vähendada ja energiat targalt juhtida.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele