Autor: Tööstusuudised.ee • 10. mai 2018

BLRT Grupi laevatehased ehitavad jäämurdevööri

BLRT Grupi laevatehased ehitavad jäämurdevööri.
Autor: BLRT Grupp

Laevatehas Turku Repair Yard allkirjastas Soome Transpordiagentuuriga jäämurdevööri ehitamise lepingu, mille maksumus on 7,6 miljonit eurot.

Laevaremonditehas Turku Repair Yard viib projekti ellu koostöös BLRT Gruppi kuuluvate ettevõtetega Western Shipbuilding ja Western Baltic Engineering. Turku Repair Yard’i vastutusalasse jääb mudelprojekteerimine, katsetamine ning veo- ja tõukurpuksiiri Calypso moderniseerimine, teatas ettevõte.

Leedus resideeruv Western Baltic Engineering koostab tööprojekti ehk tööjoonised ja tehnoloogiadokumentatsiooni. Laevaehitustehas Western Shipbuilding teeb valmis jäämurdja teraskere esiosa, mis pannakse lõplikult kokku ja seadmestatakse Naantali laevatehases, kus toimub ka veo- ja tõukurpuksiiri ajakohastamine ning jäämurdevööri ja puksiiri merekatsetused.

„Uus diisel-elektriajamiga jäämurdevöör, mis töötab koos veo- ja tõukurpuksiiriga, on võimeline läbi murdma kuni 70 cm paksusest jääst ning tekitama seal liikudes piisavalt laia kanali, et suure kandevõimega laevad saaksid liikuda Soome kaguosas asuva Saimaa järve piirkonnas,“ selgitas laevatehase Turku Repair Yard juht Kim Kangas.

Jäämurdja kere esiosa ehitus on talvise navigatsiooni arendusprojekti WINMOS II (Winter Navigation Motorways of the Sea II) üks etapp, mida rahastatakse Euroopa Ühendamise Rahastust (Connecting Europe Facility, CEF). Projekti sihiks on tagada Euroopa Liidu põhjapoolsete laevateede kasutamine aasta ringi, talvise navigatsiooni ohutuse tagamine ning Soome, Eesti ja Rootsi vahelise koostöö edendamine jäämurdeabi andmisel.

Jaga lugu
Toostusuudised.ee toetajad:
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077