Laevatehas Turku Repair Yard allkirjastas Soome Transpordiagentuuriga jäämurdevööri ehitamise lepingu, mille maksumus on 7,6 miljonit eurot.

- BLRT Grupi laevatehased ehitavad jäämurdevööri.
- Foto: BLRT Grupp
Laevaremonditehas Turku Repair Yard viib projekti ellu koostöös BLRT Gruppi kuuluvate ettevõtetega Western Shipbuilding ja Western Baltic Engineering. Turku Repair Yard’i vastutusalasse jääb mudelprojekteerimine, katsetamine ning veo- ja tõukurpuksiiri Calypso moderniseerimine, teatas ettevõte.
Leedus resideeruv Western Baltic Engineering koostab tööprojekti ehk tööjoonised ja tehnoloogiadokumentatsiooni. Laevaehitustehas Western Shipbuilding teeb valmis jäämurdja teraskere esiosa, mis pannakse lõplikult kokku ja seadmestatakse Naantali laevatehases, kus toimub ka veo- ja tõukurpuksiiri ajakohastamine ning jäämurdevööri ja puksiiri merekatsetused.
„Uus diisel-elektriajamiga jäämurdevöör, mis töötab koos veo- ja tõukurpuksiiriga, on võimeline läbi murdma kuni 70 cm paksusest jääst ning tekitama seal liikudes piisavalt laia kanali, et suure kandevõimega laevad saaksid liikuda Soome kaguosas asuva Saimaa järve piirkonnas,“ selgitas laevatehase Turku Repair Yard juht Kim Kangas.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Jäämurdja kere esiosa ehitus on talvise navigatsiooni arendusprojekti WINMOS II (Winter Navigation Motorways of the Sea II) üks etapp, mida rahastatakse Euroopa Ühendamise Rahastust (Connecting Europe Facility, CEF). Projekti sihiks on tagada Euroopa Liidu põhjapoolsete laevateede kasutamine aasta ringi, talvise navigatsiooni ohutuse tagamine ning Soome, Eesti ja Rootsi vahelise koostöö edendamine jäämurdeabi andmisel.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tänavu 30. tegutsemisaastat tähistav pereettevõte
Tammer OÜ tõenäoliselt ehitus- ja laevatööstuses tutvustamist ei vaja. Ettevõtte arengut on algusest peale vedanud strateegilised investeeringud innovatsiooni, tootearendusse ja töötajatesse, mis on loonud võimaluse koos muutuvate turgude ja tehnoloogiatega kasvada. Kuidas aga sai kohalikust väikefirmast Põhjamaade suurim projektipõhine metallustevalmistaja, mis ekspordib 90% oma toodangust?