Laevatehas Turku Repair Yard allkirjastas Soome Transpordiagentuuriga jäämurdevööri ehitamise lepingu, mille maksumus on 7,6 miljonit eurot.

- BLRT Grupi laevatehased ehitavad jäämurdevööri. Foto: BLRT Grupp
Laevaremonditehas Turku Repair Yard viib projekti ellu koostöös BLRT Gruppi kuuluvate ettevõtetega Western Shipbuilding ja Western Baltic Engineering. Turku Repair Yard’i vastutusalasse jääb mudelprojekteerimine, katsetamine ning veo- ja tõukurpuksiiri Calypso moderniseerimine, teatas ettevõte.
Leedus resideeruv Western Baltic Engineering koostab tööprojekti ehk tööjoonised ja tehnoloogiadokumentatsiooni. Laevaehitustehas Western Shipbuilding teeb valmis jäämurdja teraskere esiosa, mis pannakse lõplikult kokku ja seadmestatakse Naantali laevatehases, kus toimub ka veo- ja tõukurpuksiiri ajakohastamine ning jäämurdevööri ja puksiiri merekatsetused.
„Uus diisel-elektriajamiga jäämurdevöör, mis töötab koos veo- ja tõukurpuksiiriga, on võimeline läbi murdma kuni 70 cm paksusest jääst ning tekitama seal liikudes piisavalt laia kanali, et suure kandevõimega laevad saaksid liikuda Soome kaguosas asuva Saimaa järve piirkonnas,“ selgitas laevatehase Turku Repair Yard juht Kim Kangas.
Jäämurdja kere esiosa ehitus on talvise navigatsiooni arendusprojekti WINMOS II (Winter Navigation Motorways of the Sea II) üks etapp, mida rahastatakse Euroopa Ühendamise Rahastust (Connecting Europe Facility, CEF). Projekti sihiks on tagada Euroopa Liidu põhjapoolsete laevateede kasutamine aasta ringi, talvise navigatsiooni ohutuse tagamine ning Soome, Eesti ja Rootsi vahelise koostöö edendamine jäämurdeabi andmisel.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui seni on elektriautod olnud märgatavalt kallimad kui hübriidajamiga sõidukid, siis Opel seab uue standardi, tuues turule uue Frontera, kus nende kahe ajamitüübi hinnavahe on minimaalne. Kas see tähendab, et elektriauto valimine on nüüd lihtsam kui kunagi varem?