• 27.11.17, 22:43
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Potisepp: sörgime naaberriikidel sabas

Eesti toidutootjatel ei ole uutele turgudele sisenemine läinud nii kiiresti kui naaberriikidel ning oma süü selles on riigil, leiab toiduliidu juht Sirje Potisepp.
Sirje Potisepp.
  • Sirje Potisepp.
  • Foto: Äripäev
Eesti Toiduainetööstuse Liidu juhataja Sirje Potisepa sõnul on Venemaa embargo järel toidutööstusel uutele turgudele sisenemist mõjutanud nii partneritega lepinguni jõudmise pikk aeg kui ka pakutavate koguste suurus. Kogused, mida Eesti ettevõtted suudavad üksikult pakkuda, on maailma mastaabis väikesed ja see teeb toodete hinna suhteliselt kõrgeks.
Potisepa sõnul saab riik siin aidata. „Näiteks pärast Venemaa embargot hakkas Soome koostama riigile ja toidusektorile ekspordistrateegiat, mis on edukalt tööle hakanud, Soome avas näiteks Hiina turu oma tootjatele kiiresti. Ka Leedu on sisenenud Aasia turgudele ja on meist tublim eksportija, samuti Läti.“
Potisepa sõnul oleme naaberriikide sabassörkijad. „Teatavasti on vaja täita hulk nõudmisi kolmandatesse riikidesse ekspordi alustamiseks ja selle ametliku ja bürokraatliku eeltöö peab ära tegema veterinaar- ja toiduamet, kel aga kahjuks napib tööjõudu.“

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pärast embargot oli ettevõtetel kaks valikut, kas liikuda Euroopasse või siseneda Aasia turule.
Valio võitlus oma koha eest
Valio tegevjuht Maido Solovjov märgib, et Euroopa turg on kõigile avatud ja tööd selles suunas tehakse pidevalt. „Ega keegi meid seal oota - oma koht tuleb ise välja võidelda.“
Solovjovi sõnul oli Venemaale eksportides võimalus küsida toodetelt kõrgemat hinda. „Meid tunti, olime seal kaua tegutsenud ja meie brändi hinnati. Euroopa turul oleme praegu alustajad ning meie jaoks tähendab see oma ettevõtte ja toodete tutvustamist.“
Kuna konkurents on tihe, siis uute sihtriikide leidmise asemel keskendub Valio turgudele, kus juba tegutseb. „Tahame seal oma positsiooni tugevdada. Püüame tähelepanu pöörata lisandväärtuse loomisele ja tooteportfelli arendamisele,“ märgib Solovjov.
Valio peamiseks ekspordiartikliks on juustud, mida müüakse nii Itaaliasse, Kreekasse kui ka Kesk-Euroopasse. „Kui vaadata meie viimaste aastate trende, siis kõik, mida me toodame, selle ka ära müüme. Müümata ei jää midagi,“ märgib Valio juht ja lisab, et võimsust saab kasvatada ilma lisainvesteeringuteta ca 15-20%.
Loe pikemalt Äripäevast
Autor: Äripäev.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.25, 12:35
Tark energiamajandus peaks olema ettevõtete strateegiline valik
Energiaturg on murdepunktis. Taastuvenergia kiire kasv, võrkude piiratud läbilaskevõime ja desünkroniseerumine Venemaa elektrisüsteemist on viinud Eesti energiasüsteemi Euroopa sagedusalasse ja tänu sellele oleme ettearvamatu naabri elektrisüsteemist sõltumatud. Samas peame koos naabrite Läti, Leedu ja Soomega hoidma energiasüsteemi toimimas ja panustama rohkem varustuskindluse tagamiseks. Tuleb mitte ainult rääkida muutustest, vaid ehitada süsteeme, mis on juhitavad ja mis võimaldavad ettevõtetel uues reaalsuses raha teenida, riske vähendada ja energiat targalt juhtida.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele