1. juuni 2017
Jaga lugu:

Joogitootjad: suhkrumaksu tõttu kaob 500 töökohta

Limonaad.   Foto: Andras Kralla

Ernst & Young ja KPMG koostatud maksupaketi mõjuanalüüsid näitavad, et rängema hoobi maksumuudatustest saab joogisektor, millele kehtestatakse magustatud jookide maks. Joogisektori müügitulu langeks maksude tõttu 32 protsenti, mis tähendab 500-600 töökoha kadumist.

„Kuna 85% maksumuudatuste kogumõjust tuleneb suhkrumaksust, siis ilmselgelt mõjutab see kõige rohkem joogisektorit, pannes meid konkurentidega väga ebavõrdsesse olukorda,“ kommenteeris Karastusjookide Tootjate Liidu juht Nele Normak pressiteate vahendusel. „Müüginumbrid vähenevad sektoris kolmandiku võrra, mis tähendab, et oleme sunnitud pikemaks perspektiivis investeeringuid vähendama ja töökäsi koondama, et käibe kaotust kompenseerida.“

„Valitsus ühelt poolt annab justkui lisaraha, aga koos maksutõusudega jääb inimestel kokkuvõttes ikkagi vähem raha kätte, kui lubatud. Rääkimata pikaajalisest negatiivsest mõjust Eesti majandusele,“ sõnas Nele Normak.

Audiitorettevõtete analüüsi tulemuste kokkuvõte ütleb selgelt, et kuigi lühiajalises plaanis oleksid riigi maksutulud ka tootmise vähenemise korral positiivsed, siis pikemat perspektiivis - arvestades lisandväärtuse vähenemist ja ettevõtete investeeringute strateegia muutusi - võib efekt olla negatiivne.

Autor: Äripäev.ee

Jaga lugu:
TÖÖSTUSUUDISTE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad tööstusuudised igal nädalal enda postkasti.

Tööstusuudised.ee toetajad:

Enimloetud
Harro Puusild
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24harro@toostusuudised.ee
Roberta Lupp
Roberta LuppTööstusuudised.ee sündmusedTel: 5331 0510roberta.lupp@aripaev.ee
Rain Jüristo
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077Rain.jyristo@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt