Täna toimunud Eesti Gaasiliidu üldkoosolek valis uuteks juhatuse liikmeteks ASi Eesti Gaas tegevjuhi Ants Nooda ja ASi EG Ehitus juhatuse liikme Oleg Baranini. Juhatus valis esimeheks Ants Nooda.
„Kindlasti jätkame tihedat koostööd kõigi oma liikmetega. Samuti pean oluliseks, et gaasiliit oleks valdkonda puudutavates küsimustes hea partner otsustajatele. Praegu on mõistagi kõige põletavam teema Vabariigi Valitsuse plaan tõsta kuue aastaga maagaasi aktsiisi 3,4 korda. Gaasiliit saatis möödunud nädalal valitsusele ning Riigikogu rahandus- ja majanduskomisjonidele pöördumise, kus selgitasime detailselt mõjusid, mida niivõrd järsk aktsiisitõus kaasa toob,“ rääkis Ants Noot pressiteate vahendusel.
Eesti Gaasiliidu missioon lähitulevikus on seista maagaasi kui ühe puhtama ja väiksema keskkonnasaastega kütuse konkurentsivõime säilimise eest. „Euroopa ja kogu maailm liigub suunas, kus maagaasi kasutamine vaid suureneb. Eestis on maagaas aga surve all, nii et meie tööpõld on lai,“ lisas Noot.
Eesti Gaasiliidu tähelepanu nõuab ka vedelgaasi turg, mille arengule Vabariigi Valitsuse vedelgaasi aktsiisi tõstmise kava positiivset mõju ei avalda. Samuti jätkatakse põhitegevusena gaasivaldkonda reguleerivate standardite, juhendmaterjalide koostamist, koolitust, koostööd teadusasutustega.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Eesti Gaasiliit ühendab maa- ja vedelgaasi Eestisse sisseveo, transpordi, müügi, rakendamise ning kasutamisega tegelevaid juriidilisi isikuid. Eesti Gaasiliitu kuulub 21 ettevõtet.
Seotud lood
„Maailm liigub elektritarbimise suunas kiiremini kui kunagi varem – küsimus pole enam selles, kas, vaid selles, kuidas me seda teeme,“ ütles ABB Eesti sagedusmuundurite tehase inseneriosakonna juht Jaanus Karu Äripäeva raadio saates „Jätkusuutlik ja roheline“. Tema hinnangul kasvab elektritarbimine aastatel 2024–2034 enam kui kümme korda kiiremini kui teised energiaallikad. Aastaks 2050 on energiatarve hinnanguliselt 85% suurem kui praegu. See kasv tuleneb suuresti sellest, et elektrit kasutatakse järjest enam fossiilkütuste asemel – nii küttes kui ka transpordis,“ tõdes ta.