Tõuke muutuseks on andnud aina tihenevad kokkupuutepunktid trüki- ja pakenditööstuses ning liidu liikmete tegevuse laienemine. Organisatsiooni nimemuutuse põhjuseks on ühtlasi ka vajadus muutuda kaalukamaks partneriks nii riiklike kui ka rahvusvaheliste partnerite jaoks ning viitab pakenditootjate osalemisele katuseorganisatsioonis.
ETPL juhataja Kati Rostfeldi sõnul on just praegu õige hetk sellise muudatuse elluviimiseks - ajaga peab kaasas käima. Eesti tru?kiettevo?ttevõtted kasvatavad oma a?ritegevust aina enam uute teenuste ja lisandva?a?rtuse loomisega. Uusi tehnoloogiaid rakendades on aina enam u?hendatud tru?ki- ja pakenditootmine, arendades ja luues juurde uusi tooteid ja töökohti.
Nimemuutus toob mõningasi muutusi liidu eesmärkides ja tegevuses, kuid peamised eesmärgid jäävad samaks: aidata kaasa sektori konkurentsivo?ime to?stmisele korraldades koolitus- ja konsultatsioonitegevust, infoalast teenindamist ning liikmete ühisturundamist ekspordi kasvatamiseks.
Eesti Trüki- ja Pakenditööstuse Liitu kuulub hetkel 31 liiget, kaetud on kuus põhilist tootmis-valdkonda: perioodika, pakend, etikett, raamat, reklaam ja digitrükk. Liidu liikmed annavad tööd enam kui 1500 inimesele ning toodavad üle 60% sektori kogukäibest.
Eesmärk on kolme aastaga kasvatada liikmete arvu veelgi, kaasates sektori olulisemad ettevõtted ja suurendades omavahelist koostööd. Eesti Trüki- ja Pakenditööstuse Liidu uue logo ja visuaalse identiteedi autoriks on Riivo Reinvart. Värske ilme on saanud ka Trüki- ja Pakendiliidu veebilehed.