Eilses "Pealtnägijas" oli lugu kuuest noorest Eesti insenerist, kes ehitavad superautot Koenigsegg.
- Koenigseggi insener Indrek Hioväin Foto: ERR
Koenigseggis töötab hetkel kuus noort eestlast, kellest neli alustasid teekonda autoarenduse rahvusvahelisse tippliigasse Tallinna Tehnikakõrgkooli taga asuvast garaažist, kus asub Eesti tudengivormeli staap, vahendas
"Pealtnägija".
1970. aastatel startis USAs projekt, kus tudengid projekteerivad ja ehitavad võidusõiduautosid ning käivad ise ka võistlemas. Eestis on see projekt jagatud Tallinna Tehnikaülikooli ja Tallinna Tehnikakõrgkooli vahel.
Tegelikult Koenigseggi kontakti saamisel mängis olulist rolli just Eesti tudengimeeskonna endine kapten Kristjan Maruste, kes kohtas ühel Viini konverentsil Christian von Koenigseggi. „Ütlesin, et mul on maailma parimad noored insenerid, ma arvan, et teil on neid vaja,“ ütles Maruste saates.
Möödunud suvest alates ongi Koenigseggi inseneride hulgas 25-aastane Indrek Saaremaalt, kes tudengivormeli juures vastutas komposiidist detailide eest; 30-aastane Jüri Kiviõlist, kes oli läbi aegade kiireim tudengivormeli piloot ja vastutas veermiku eest; 24-aastane Tõnis Tapalt, kelle talent on aerodünaamika; ning viimane inseneridega liitunu 32-aastane endine tudengivormeli kapten Ruben, kelle teema on vedrustus. Lisaks on Koenigseggis juba neli aastat töötanud Tartust pärit sadulsepp Imre, kellega alles hiljuti liitus Olari.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.