Eesti kütteseadmete tootjad ei oska end turustada ning toodete kvaliteet ja disain on maailmas läbilöömiseks liiga keskpärane, kõlab kriitika. Ettevõtjad on tagasisidega kohati nõus.

- OÜ Rapla Metall tegevjuht Margus Maidre.
- Foto: Julia-Maria Linna
Eesti katlatootjate jaoks on välisturgudele murdmine jäänud seni võimatuks ülesandeks. Tootmismaht on väike ja disain ning turustustegevus tagasihoidlik. Lisaks pole kohalikel tootjatel nime ja mainet, millega välisturgudel silma paista, kirjutab 28. aprilli Äripäev tööstuse rubriigis.
Väikekatelde tootmine kuulub nišitööstuse valdkonda. Sestap on konkurentsis määrav tootja ajalooline nimi ja tuntus. "Lisaks kaubamärgile nime tegemisele tuleb hoolitseda ka tootmiskoguste eest," märkis väikekatlaid ja akumulaatorpaake ning teisi kütteseadmeid ja tarvikuid tootva ASi Viljandi Metall juhatuse esimees Jaak Sulg. Ta lisas, et innovaatilised lahendused on iseenesestmõistetavad, kuid välisturule sisenedes peab maht olema tunduvalt suurem kui meil praegu.
Soojusseadmete tootmise, müügi ja paigaldusega tegelev OÜ Rapla Metall on välja kasvanud Fesma Alu tsehhist, kus alustati katelde tootmisega juba nõukogude ajal.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Arvan et vähemalt viis aastat peaks olema katlaid toodetud ja paar tuhat müüdud, et ettevõtet saaks lugeda usaldusväärseks ja kogemustega tootjaks," märkis ettevõtte tegevjuht Margus Maidre.
Seotud lood
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.