• 20.10.15, 10:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Alkoholitootja Altia Eesti panustab eksporditurgudele

Alkoholitootja Altia Eesti AS panustab üha rohkem eksporditurgudele, et leevendada sotsiaalministeeriumi kavandatavate piirangute majanduslikku mõju.
Altia Eesti AS-i juhatuse esimees Kristel Mets
  • Altia Eesti AS-i juhatuse esimees Kristel Mets
  • Foto: Eiko Kink
Altia Eesti AS-i juhatuse esimees Kristel Mets ütles pressiteates, et mõõduka tarbimise nimel peab valmis olema alkoholipoliitika muudatuseks, kuid oluline on kõigi tootjate võrdne kohtlemine ja läbimõeldud otsused. Altia panustab üha rohkem eksporditurgudele, et leevendada piirangute majanduslikku mõju, teatas ettevõte.
"Alkoholitootja esindajana pooldan mõõdukat ja vastutustundlikku tarbimist, mille osas on Eestis viimastel aastatel tehtud edusamme. Kaubamärgile ja toote omadustele keskenduv reklaam on levinud mitmetes välisriikides ja pole üllatav, et kunagi väga liberaalne alkoholi reklaamipoliitika ka Eestis ajas muutub," ütles Mets.
"Meie soov on koos riigiga läbi arutada, mis oleks parim lahendus. Reklaamipiirangud Eesti telekanalitele toovad neile kaasa eelarveaugu, kuid teiste riikide kogemus näitab, et reklaamid kolivad siis rahvusvahelistesse telekanalitesse," lisas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mets rääkis veel, et tänavu kava kohaselt 240 miljonit eurot riigikassasse toovat alkoholiaktsiisi on pidevalt tõstetud, kuid nagu märkis tervise- ja tööminister, ei ole 2009. aastast kuni tänaseni alkoholi tarbimine Eestis sisuliselt langenud.
"Meetmed peavad olema läbimõeldud, et jõuda mõistliku ja kultuurse alkoholitarbimiseni. Kõikide alkoholiturgu puudutavate otsuste juures tuleb silmas pidada, et etanooli mõju on alati ühesugune, sõltumata sellest, kas ta on kraadidelt kangemas või lahjemas joogis," rääkis Altia juht. "Ettevõtja seisukohalt oleks aga hea, kui alkoholiturul tegutsemise ja maksustamise tingimused oleksid kõikidele alkoholiga tegelejatele võrdsed. Sama kehtib firmadele, mis impordivad sidruni- ja vaarikamaitselisi surrogaate, mis on seni aktsiisiga täielikult maksustamata."
"Välisturg muutub üha tähtsamaks: Altia Eesti AS ekspordib kaks kolmandikku oma toodangust ning oleme tänaseks üks Eesti suurimaid alkoholieksportööre. Kaasajastame oma tootmist, et olla välisturgudel veelgi konkurentsivõimelisem," ütles ta.
Sotsiaalministeerium teatas esmaspäeval, et tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski otsustas oluliselt piirata alkoholireklaami ja ka alkoholi kättesaadavust ning saatis sellekohase seaduseelnõu kooskõlastusringile. Eesti riik on seadnud eesmärgiks viia alkoholitarbimine püsivalt alla kaheksa liitri absoluutset alkoholi elaniku kohta aastas.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.06.25, 10:39
Majandusekspert Valeria Kiisk: Eesti majandus vajab eksporti, kuid eksport vajab kindlat riskijuhtimist
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele