Eesti metsa- ja puidutööstuse liidu hinnangul kasvatab plaanitav diislikütuse aktsiisi tõus 11 miljoni euro võrra aastas metsa- ja puidutööstuse kulusid.
„Aktsiisitõus kuludena 2018. aastal kogu väärtusahelas ulatub sellisel juhul 11 miljoni euroni aastas, tänase aktsiisimääraga võrreldes. Kuna puittoodete turuhinnad ei sõltu Eesti kulutasemest, jääb metsaomanikul selle kulu võrra puidumüügi tulu väiksemaks,“ kirjutas Eesti metsa- ja puidutööstuse liidu tegevjuht Ott Otsmann riigikogu rahanduskomisjonile.
Kirjas toodi esile, et näiteks kasvava metsa raieõiguse müügilt väheneb metsaomaniku tulu aktsiisitõusuga seonduvalt kuni kolm protsenti.
Liit informeeris poliitikuid ka sellest, et juba praegu on Eesti metsa- ja puidutööstus meie põhjapoolsete konkurentmaade Soome ja Rootsiga võrreldes kütuseaktsiisi mõistes oluliselt ebasoodsamal konkurentsipositsioonil.
„Soomes näiteks saab kasutada aktsiisivähendusega diislikütust nii metsamajandustöödel kui ka tööstuses tehase territooriumil. Meie tänane diislikütuse aktsiisimäär on 39,29 senti/l. Soomes metsas ning tehastes kasutataval diislikütusel 18,74 senti/l. Meie aktsiisimäär on üle kahe korra suurem. Vahe Soomega meie metsamajandustööde ja tööstuse tootmismahtude juures ulatub aktsiisimäära erinevustes seitsme miljoni euroni. Planeeritav aktsiisimäära tõus Eestis suurendab vahet 2018. aastaks veelgi,“ märkis Otsmann.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Puidutööstuse lisandväärtus kasvas eelmisel aastal 11,3% ehk oluliselt kiiremini, kui Eesti majandus tervikuna.
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.