Tööstusuudised.ee avaldab intervjuu Sori Brewing Finland Oy esindajatega, kes plaanivad rajada Eestisse oma väikeõlletootmise.
Kui kaua olete Soomes õlletootmisega tegelenud ja mitut õllemarki toodate?
Soomes oleme valmistanud viimase aasta jooksul mõned õllemargid ja need on väga hästi vastu võetud. Väikeõlletootjale kohaselt valmistame igal aastal lisaks oma standard-toodetele ka mitmeid erinevaid tooteid. Meie põhivalikust leiab sellised õllemargid nagu India Pale Ale, Imperial Stout ja Belgia Wit. Eesmärk on teha huvitavaid tooteid põhivalikusse, kuid samas ka väikseid spetsiaalseid partiisid pühendunud harrastajatele.
Kui suur tootja te hetkel olete ja kes on teie kliendid?
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seni oleme õlut valmistanud koostöö korras ja renditud võimsuste kaudu. Juba õlletootmise planeerimisel näitasid meie arvutused, et Soome turule pole mõtet sellist tüüpi pruulikoda rajada ning meie hinnangul on kiiresti kasvava ettevõtte jaoks just Eesti turg sobivaks asukohaks. Oma klientidena näeme just põhjamaade kvaliteetõllede nautijaid, kelle nõudmised õlle kvaliteedile on kõrged. Eesti turg on veel väike, kuid ka Eesti joogikultuur on arenenud õiges suunas. Meie andmetel avatakse tänavu Eestis mitmeid väikeõlletootmisi.
Oskate juba öelda, kuhu teie tootmine Tallinnas kerkib?
Meie prioriteediks on, et see asuks kesklinna läheduses, hea transpordiühendusega asukohas. Koha puhul mängib veel rolli ruumide sobivus ja nende vastavus õlletootmise tehnilistele nõuetele, kuid me ise oleme armunud Põhja-Tallinnasse.
Millal alustate tootmise rajamisega Eestisse?
Töödega on eesmärk alustada hiljemalt peale suve ja õlletootmine peaks valmis olema kas selle aasta lõpus või 2015. aasta alguses, sõltudes erinevate litsentside saamise kiirusest.
Kui suur saab olema tootmismaht teie Tallinna tootmisüksuses?
Ühe tootmispartii mahuks on 2000 liitrit ning meie aastane tootmismaht ulatub teoreetiliselt 2 miljoni liitrini.Kui palju töötajaid te Eesti üksusesse vajate?
Meie eesmärgiks on kiirelt kasvada, mistõttu näeme soovi palgata igal aastal uusi töötajaid. Näiteks Šoti väikeõlletootja BrewDog kasvas 6 aastaga kahe mehe firmast enam kui 200 töötajaga ettevõtteks. Seetõttu ootame huviga, milliseks kasvukeskkonnaks on Eesti meie pruulikojale. Koheselt alustab meie tootmises tööd lisaks meile kolmele veel 2-3 eestlast.Keda näete oma klientidena Eestis?
Maitseelamusi otsivaid inimesi, kes armastavad head sööki ja jooki. Me mõjume küll nooruslikult, kuid kindlasti pakume huvi ka vanematele õllesõpradele.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.