Autor: Raigo Neudorf • 7. juuni 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kui magus on allhankija leib?

Kohalikud ettevõtted suhtuvad allhanke temaatikasse ilmselt erinevalt. On neid, kelle jaoks on allhange peamiseks sissetulekuallikaks kui ka neid, kes püüavad allhankijaks nimetamisest pigem hoiduda.

Mõne aasta eest kirjutasid AS Mandator Estonia nõukogu esimees Niilo Saard ja ASi Favor nõukogu esimees Almar Proos Äripäevas ilmunud arvamusloos, et mõnedes tööstusharudes on allhanke ehk lisaväärtuse loomine muutunud lausa tabuteemaks: „Tootmisettevõtete juhtidel on kuidagi piinlik öelda, et teeme allhanget.“ 2013 Radisson Blu Hotel Olümpias, Liivalaia 33, Tallinn.,  saata osalemissoovi oma andmetega meiliaadressile [email protected] või helistades telefonil 51 69 747.22. august 2013

Samas näitab ettevõtjate kinnitusel praktiline kogemus, et enamasti pakub mõne keerukama sõlme või detaili valmistamine kordades suuremat kasumlikkust kui oma tootega turul olemine. Nad tõid näitena maailma kõige edumeelsema IT-riigi Singapuri, kus pole samuti „oma Nokiat“ leitud. „Ka nende edu seisneb lisaväärtuse lisamises kellegi teise toodetele.“Saardi ja Proosi ühine seisukoht oli, Eesti ettevõtted peaksid olema osalised kõrgtehnoloogilistes protsessides ning eesmärk peaks olema just kalli allhanke tegemine.Augusti teises pooles toimub Tallinnas Tööstuse allhankeseminar, kus suured ja tuntud ning väiksemad ja veidi vähem tuntud ettevõtted räägivad oma kogemustest ja õppetundidest seoses allhanke temaatikaga.Esinejate seas on nii allhanke tellijaid (ABB, JOT Eesti), allhanke tegijaid (Vertex Estonia, OÜ Hyrles) kui ka neid, kes vähemasti koduturul allhanget teha ei soovi (AS Tere).Juttu tuleb sellest, kuidas suured ettevõtted endale allhankijaid leiavad ja neid arendavad;  millised on täna masina- ja aparaaditööstuse allhanke turu peamised kitsaskohad ning mille vastu kipuvad allhankijad enamasti eksima. Samuti saab kuulda seda, kuidas on kohalikud ettevõtted saanud suurte rahvusvaheliste kontsernide allhankijaks ja millist rolli mängib allhange erinevate ettevõtete arengus.EASi kosmosevaldkonna nõunik Madis Võõras toob aga kuulajateni Eesti kogemused erinevates kosmoseprojektides ning räägib kosmosehangetest nii Eesti kui rahvusvahelises kontekstis. Kuna konkurents kosmosehangete turul on tihe ning seal domineerivad suured ja tugevad korporatsioonid, jagab Madis kogemusi, kuidas Eesti on seal end nähtavaks teinud ja läbi löönud.Tööstuse allhankeseminar „Kuidas saada allhankijaks“ toimub neljapäeval, 22. augustil

Seminari soodushind on kuni 15. augustini registreerudes 179 eurot (km-ga 214,80 eurot), alates 16. augustist kehtib registreerumisel täishind 199 eurot (km-ga 238,80 eurot).Kolme või enam osaleja üheaegsel registreerumisel ühest maksjafirmast kehtib erisoodushind 149 eurot (km-ga 178,80 eurot) osaleja kohta.Registreerimiseks saab osalusankeedi täita kuni 21. augustini SIIN

Allhankeseminari päevakava

Radisson Blu Hotel Olümpia

09.30 – 09.50 Registreerimine ja hommikukohv värske Äripäevaga Eesti Ostu- ja tarneahelate juhtimise ühingu PROLOG juhatuse esimees Tõnis Hintsov ja juhatuse aseesimees Janek Õsso AS Vertex Estonia juhatuse esimees Aleksander Rulkov  ABB Balti riikide tarneahela juht Peep Tomingas OÜ Hyrles tegevjuht Urmo Sisask EASi kosmosebüroo juht Madis Võõras 13.30 – 14.00 Miks ei tee AS Tere allhanget koduturule? AS Tere juhataja asetäitja Ülo Kivine 14.00 – 14.30 Allhankega seotud kitsaskohad ja probleemid. JOT Eesti kogemuslugu. JOT Eesti tegevjuht Joosep Aru14.30 – 15.00 Liikumine väärtusahelas ülespoole ehk kuidas kasvada allhankijast tootearendajaks? Skano Groupi juhatuse esimees Andres Kivistik

09.50 – 10.00 Seminari avasõnad10.00 – 10.30 Kuidas seada eesmärke ja kas allhangetel on võimalik koostööd teha?

10.30 – 11.00 Kuidas aitab allhange kaasa ettevõtte arengule?

11.00 – 11.30 Kuidas leiab ja arendab oma allhankijaid ABB.

11.30 – 12.00 Kuidas me saime rahvusvahelise kontserni allhankijaks?

12.00 – 13. 00 Lõuna13.00 – 13.30 Kuidas teha end nähtavaks rahvusvahelisel hangete turul?

15.00 – 15.10 Seminari lõpetamine

 

 

Jaga lugu
Toostusuudised.ee toetajad:
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077