Siiani peamiselt freesprussist aiamaju ja liimpuitu tootnud AS Palmako alustas Kavastu tootmiskompleksis küttegraanulite tootmist.
Graanulitehase tootmisvõimsus on 4,5 tonni ühes tunnis, mis võimaldab aastaseks mahuks kuni 30 000 tonni toodangut. Tooraineks kasutatakse höövlilaastu, kuiva saepuru ja puidu töötlemise käigus järelejäävaid klotse.
Peamiseks tooteks on 6 mm läbimõõduga Premium kvaliteediga küttegraanulid, kuid tehase masinapark lubab toota ka 8 mm diameetriga graanuleid. Esialgu küttegraanuleid väikepakendis ei pakuta ja neid on võimalik osta üksnes lahtiselt puistena. Graanulitehase käivitamisse investeeris ettevõte 2 miljonit eurot.„Aiamajade ja liimpuidu tootmisest jäi järele palju höövlilaastu ja puiduklotse. Puidugraanulite tootmisega alustamine lubab meil ära kasutada oma tootmisest tekkivad puidujäätmed, millega vähendame transpordikoormust tehase ümbruskonnas,“ kirjeldas küttegraanulite tootmise tagamaid Palmako juhatuse esimees Rain Raudsepp.„Esialgu tuleb osta toorainet juurde ka grupi ettevõtetelt ja teistelt koostööpartneritelt. Sel moel suudame toorme maksimaalselt väärindada ja lisaks tõsta ka ettevõtte konkurentsivõimet,“ lisas Raudsepp. Sarnaselt aiamajadele ja liimpuidule läheb enamik Palmako küttegraanuleid ekpordiks.
AS Palmako on Põhja-Euroopa juhtiv freesprussist aiamajade tootja ja Eesti juhtiv liimpuidu tootja ning eksportija. Kahes tehases valmib üle 35 000 puitmaja ja ligi 30 000 m3 liimpuittooteid aastas, mis turustatakse peamiselt Euroopas.
Artikkel jätkub pärast reklaami
AS Palmako kuulub Eesti ühte suurimasse metsa- ja puidutööstuskontserni Lemeks, mille 22 tütar- ja sidusettevõtet annavad tööd rohkem kui 600-le inimesele nii Eestis, Lätis, Prantsusmaal kui ka Suurbritannias.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.