Ettevõtte parendusettepanekute süsteem tugineb juba mõnda aega premeerimise süsteemil – töösse rakendatud ettepanek saab rahalise preemia. Tänaseks saadud kogemused on Promensi juhataja Indrek Ojamaa hinnangul positiivsed.
Ojamaa tunnistas, et kõikvõimalikud töötajate motiveerimise ja premeerimise variandid on alati vastuolulised, kasvõi sellepärast, et alati leidub igas organisatsioonis inimesi, kes püüavad seda ära kasutada. Siiski hindab ta kasu suuremaks kui kahju. Pealegi kerkib siinkohal ka filosoofiline küsimus – kas selliste ettepanekute ja ideede eest on üldse paslik töötajatele rahalist preemiat maksta, sest sisuliselt on see ju nende töö osa. Igatahes, lihtsalt kast, kuhu ootasime pabereid ettepanekutega, ei andnud meil soovitud tulemusi, selgitas Ojamaa. „Mõned aastad tagasi otsustasime sisse seada premeerimise süsteemi. Tänaseks on selgunud, et parendusettepanekud laekuvad lainetena, üks idee genereerib uusi ideid jne,” rääkis ta.
Tema hinnangul on kõige olulisem töötajate kaasamise tulemuse kvaliteedi tagamisel, kuidas juhtkond jõuab laekunud ideedele reageerida. Promensis hindab ideid, kiidab neid heaks või lükkab tagasi spetsiaalne komisjon.
Töötajate kaasamisest saab pikemalt lugeda homme ilmuva Äripäeva Tööstuse rubriigist.