Reedel avab keskkonnaminister Keit Pentus Häädemeestel mineraalvee tootmise. Tootmist alustav OÜ Keisri Köök on kolmas loodusliku mineraalvee tootja Eestis.
Häädemeeste mineraalvett hakatakse ammutama Eesti sügavaimast, üle kuuesaja meetri sügavusest, puurkaevust. Häädemeeste mineraalvett hakkab tootma OÜ Keisri Köök. Ettevõtte juhi Alar Kullisoni sõnul on tootmisesse investeeritud 1,5 milj EURi ning tehases saab tööd 5 inimest. Tootmise valmimist toetas PRIA 298 000 EURiga.
Keit Pentuse sõnul on tänuväärne, et Häädemeestel avatakse tootmine, sest see loob võimaluse Eesti ühe olulise maavara – mineraalvee igapäevaseks kasutamiseks.
Looduslik Häädemeeste mineraalvesi on juba varasematest aegadest tuntud väga suure mineralisatsiooni poolest (5,2 g/l) ning omab lisaks joogiveele perspektiivi ka kuurortravis (ravivannidena). 1970-80ndatel, kui Häädemeeste vesi viimati aktiivselt kasutusel oli, nähti Moskva Kurortoloogia Instituudis vees suurt tulevikku perifeerse närvisüsteemi, günekoloogiliste haiguste, reuma ja muude tõbede ravimisel. Tähelepanu vääris Häädemeeste suur broomisisaldus 31,4 mg/l. Ravi otstarbel soovitati mineraalvett juua krooniliste mao-ja soolepõletike ja maosekretsiooni puudulikkuse puhul.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Häädemeeste mineraalvesi on tüübilt kloriidne kaltsiumi-naatriumiline mineralisatsiooniga 5,2-5,5 g/l. Vee karboniseerimiseks kasutatakse AGA toidugaase.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
A. Le Coq omandas 20% Värskas tegutsevast ettevõttest Verska Mineraalvee OÜ, et hakata konkurentsi pakkuma Eesti mineraalveeturgu valitsevale Värska Originaal veele.
Meil käivad pankadega just praegu
läbirääkimised, et saada laenu tootmistehnoloogia uuendamiseks ja
tootmisvõimsuse kasvatamiseks, kinnitas Põlvamaal Värskas joogivee villija ASi
Värska Vesi juhatuse esimees Urmas Jõgeva.
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.