Tänane Äripäev kirjutab riigile kuuluva Eleringi magusast kasumist. Kui Eesti firmade ärikasumi keskmine rentaablus ei ulatunud isegi buumiaastatel üle 10%, siis võrguettevõtte Eleringi sarnane näitaja pole alla 25% langenud.
Elering on monopolfirmade seas kasumimarginaalilt kerkinud juba paljukirutud Tallinna Vee ja Levira vääriliseks.
Monopolidest suurimat kulumieelset kasumimarginaali (EBITDA) näitab mulluste majandustulemuste järgi Tallinna Vesi (66,6%), millele järgnevad tele- ja raadiosaatekeskus Levira (55,5) ning Elering (49,4). Ometi ei tee konkurentsiamet ega majandusministeerium sellest numbrit – nende vaadatud andmete põhjal olevat kõik korras.
Loe pikemalt tänasest Äripäevast, selleks telli leht
SIIT või osta päevapilet
SIIT.Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ma arvan, et eriti just praeguses majandustsüklis peaks riik kindlasti monopolidest dividende võtma ja võtma rohkem, vastas ASi Repo Vabrikud juhataja Tiit Kolk tänasele päevaküsimusele.
Riigiettevõtetele peaksid võrreldes erasektori ettevõtetega kehtima natuke teised reeglid nii juhtimises kui ka töö hindamises, ütles ASi Eesti Gaas nõukogu esimees Aarne Saar.
Tänases Äripäevas avaldatud informatsioon Eleringi ülikasumlikkusest on eksitav, teatas Elering. Vastavalt rahvusvaheliselt tunnustatud metoodikale kapitalimahukates majandusharudes arvestatakse konkurentsiameti poolt võrguettevõtjate sh Eleringi tulusust suhtarvudena investeeritud kapitali.
„Maailm liigub elektritarbimise suunas kiiremini kui kunagi varem – küsimus pole enam selles, kas, vaid selles, kuidas me seda teeme,“ ütles ABB Eesti sagedusmuundurite tehase inseneriosakonna juht Jaanus Karu Äripäeva raadio saates „Jätkusuutlik ja roheline“. Tema hinnangul kasvab elektritarbimine aastatel 2024–2034 enam kui kümme korda kiiremini kui teised energiaallikad. Aastaks 2050 on energiatarve hinnanguliselt 85% suurem kui praegu. See kasv tuleneb suuresti sellest, et elektrit kasutatakse järjest enam fossiilkütuste asemel – nii küttes kui ka transpordis,“ tõdes ta.