Autor: Indrek Kald • 27. juuli 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

BLRT hakkab püüdma Vene sadamaid külastavaid laevu

BLRT Grupp tahab hakata remontima Läänemere äärseid Venemaa sadamaid külastavaid laevu, ütles ettevõtte juht ja suuromanik Fjodor Berman.

"Venemaal on viimastel aastatel valminud mitmed Läänemere äärsed sadamad nagu Ust Luga, Võssotsk ning Primorsk. Neid sadamaid külastavate laevade teekond möödub suhteliselt lähedalt meie Soome laevaremondi ettevõttest. Täna ongi ühe arengusuunana kavas heita pilk kõnealusele turule,“ selgitas ta.

BLRT Grupi juhatuse esimehe sõnul on neile kuuluva Turku Repairyardi põhilisteks klientideks täna Soome alused nagu Soome riigi jäälõhkujad, samuti Neste Oil, Tallink ning Viking Line.

Läänemere suurimat kuivdokki omav Turku Repairyard kuulub BLRT Gruppi 2007. aasta juunist. Soome tehases on olemas tingimused, mis võimaldavad remontida kõiki Läänemerel sõitvaid laevu. Kuivdoki pikkus on 265 ning laius 70 meetrit.

Kontserni BLRT Grupp põhilised tegevusalad on laevaehitus, laevaremont, metalltarindite valmistamine, metallide müük, sadama- ja stividoriteenused, masinaehitus, vanametalli töötlemine, autotranspordi teenused, meditsiiniliste- ning tööstusgaaside müük.

Gruppi kuulub 62 tütarettevõtet Eestis, Lätis, Leedus, Ukrainas, Venemaal, Soomes ja Norras. Eesti kapitalil põhinev BLRT Grupp on loonud siin ligi 2000 töökohta. Piiritagused tütarettevõted pakuvad tööd rohkem kui 3000-le inimesele. Viimati liideti BLRT Gruppi Leedus Klaipedas asuv Balti riikide suurim laevaehitaja Baltija, kus töötab ligi 1200 inimest.

Viimati teostas Turku Repairyard Vene polaaruurimise lipulaeva "Akadeemik Fjodorov" remont- ja ümberehitustööd, valmistamaks laeva ette kümnendi suurimaks uurimisretkeks Arktikasse. Soomes Rauma laevatehase sehitatud alus kuulub Venemaa Arktika ja Antarktika teadus-uurimisinstituudile.

Riiklikul hankel võidetud projekti maksumus oli üle viie miljoni euro. Lisaks uurimistehnoloogia paigaldamisele viidi läbi ka laiaulatuslikud remonttööd, mille käigus parandati laeva elektroonika ning tehti värvimis- ja dokkimistöid. Üle poole töödest viisid läbi BLRT Grupi Tallinna ettevõtted.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077