• 09.06.10, 11:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Masuaasta edulugu

Lasterõivaste tootjast perefirma Lenne väärtus kasvas masuaastal imetlusväärselt.
Lenne kasum lendas aastaga neljalt miljonilt kroonilt 57-le, seejuures teeniti iga saja krooni pealt 42 krooni puhaskasumit. Peale Eesti mujale Baltimaadesse ning Soome, Ukrainasse ja Venemaale müüdi läinud aastal kaupa 135 miljoni krooni eest.
Kõige selle juures hindab majandusaasta aruanne läinud aastat ettevõtte jaoks rahuldavaks. "No ütleme, et see oli ikka päris hea aasta," korrigeeris oma hinnangut Lenne juht ja omanik Urmas Leeman Äripäevaga kõneldes. "See oli meie rekordaasta," lisas ta.
Äripäeva hinnangul on Urmas ja Meeli Leemanile kuuluva Lenne väärtus aastaga kasvanud 202 miljonilt kroonilt 350 miljonile kroonile.
Dollari nõrgenemine aitas
Lenne käive kasvas võrreldes eelneva aastaga mõned miljonid, kokku õnnestus hoida aga toorme pealt. "Saime osta sisse materjale dollarites ja dollari kurss oli suhteliselt soodne. Sel aastal see võimalus puudub, dollar kihutab ülesmäge," ütles Leeman.
Sellele lisaks õnnestus ettevõttel kasutada ära pea kogu varutud kangas, nii et lattu seda ei jäänud. "Hoidsime kokku igast võimalikust kohast," lisas Leeman.
Tagasi börsidele Lenne vaba raha veel ei paiguta
Kui 2008. aastal andsid ettevõtte väärtpaberiinvesteeringud 22,7 miljonit krooni kahjumit, siis turgude paranemine aitas jääda eelmisel aastal mõnesaja tuhande krooniga plussi. "Kuid me ei ole naasnud väärtpaberiturgudele," märkis aastaid aktiivse investeerimisega tegelenud Leeman. "Pigem oleme teeninud päris palju deposiitide pealt."
Lenne 135,4 miljoni kroonisest käibest tuli neli viiendikku piiri tagant. Suurim eksporditurg on aastaid olnud Soome, mille kaudu müüdi rõivaid edasi ka Venemaale.Nagu teistelgi ülerõivaste tootjatel oli veskile veeks möödunud külm talv, kuid Leemani sõnul on edu aluseks eelkõige rõivakollektsioonide õnnestumine. Siis müüakse ka ladu tühjaks."Hinna ja kvaliteedi suhe peab paigas olema ja asi peab nägus olema," kirjeldas Leeman õnnestunud kollektsiooni alustõdesid. Tema sõnul meeldivad inimestele erksad värvid ja mugav riietus.Ka sel aastal püüab Lenne teha võimalikult häid kollektsioone. "Siis suureneb ka nii või teisiti turuosa. Me nii vägisi kuskile (turule - toim) end sisse ei suru, see nõuab pikaajalist tööd," lisas Leeman.
Konkurent loodab kasvu Venemaal ja Ukrainas
Ka teise Eesti suurema laste välisrõivaste tootja, OÜ Minitex juhi Gert Orase sõnul eelistavad lapsevanemad vastupidavaid ja hea disainiga tooteid. "Hinnasurve on igal ajal, et tahaks saada head kaupa võimalikult odavalt. Lasteriided ei ole kindlasti nii tundlikud majanduslangusele kui on naiste või meeste moeriided," lisas ta.
Kui Lenne klientidel tekkisid makseraskused eelkõige Ukrainas, siis Orase sõnul mõjus masu enim Balti klientidele.Orase hinnangul oli Huppa kaubamärgi all laste välirõivaid tootva Minitexi jaoks 2009 stabiilse kasvu aasta, kus müügimahud natuke kasvasid. Suuremat kasvu näeb ettevõte lähitulevikus Venemaa ja Ukraina turul.

Seotud lood

Uudised
  • 09.06.10, 21:03
Äripäev esitleb: rõivakaupmeeste duell
Eesti rõivakaubanduse lipulaevaks on aastaid peetud Meelis Milderi juhitavat Baltikat. Eelmisel aastal näitas aga Lenne juht Urmas Leeman, et oskab Milderist paremini äri ajada.
  • ST
Sisuturundus
  • 15.11.24, 18:01
Maailma suurim kaablitootja Prysmian keskendub aina enam täislahendustele
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele