Eesti maapõues leiduva ligikaudu 5 miljardi tonni põlevkivi kasutamine on otsustamise küsimus, leiab kogu riiki elektriga varustav Eesti Energia, mis ehitab Narva ka uue põlvkonna põlevkiviõlitehast.
Eesti maapõues leiduva ligikaudu 5 miljardi, täpsemalt 4,8 miljardi tonni põlevkivi näol on tegemist tohutu potentsiaaliga, mida on piisavalt, et rahuldada kogu Eesti tarve ning müüa saadud toodangut ka väljapoole, teatas Eesti Energia Äripäevale.
"Mida sellest teha, on otsustamise küsimus. Variante on kaks: näiteks saab 1 tonnist põlevkivist toota 840 kWh elektrit või 125 kilogrammi põlevkiviõli. Uue põlvkonna õlitehas Enefit-280, mida Eesti Energia Narva rajab, võimaldab ühest tonnist põlevkivist toota juba 887kWh elektrit või 128 kilogrammi põlevkiviõli," avaldas riiklik ettevõte.
Maavarade komisjoni andmetel moodustab põlevkivi aktiivne tarbevaru 2010. aasta 1. jaanuari seisuga 1,048 miljardit tonni. Eesti Energia Kaevandused võivad sellest maa peale tuua 385 miljonit tonni.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Pärast seda, kui 2013. aastal Aidu karjäär ja Viru kaevandus varude ammendumise tõttu suletakse, tuleb Eesti Energia Kaevandustel otsida põlevkivi tarnelepete täitmiseks ning arengukavade elluviimiseks uusi kaevandamisvõimalusi.
Jätkates kaevandamist seniste kaevemahtudega ehk ligikaudu 15 miljonit tonni aastas jätkub Eesti Energial põlevkivi ligikaudu 20 aastaks.
Kindlustamaks tootmist vajaliku ressursiga ka tulevikus, taotleb Eesti Energia kaeveluba Uus-Kiviõli kaeveväljale.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Steelhouse Group Estonia OÜ ja
1UP Technology OÜ viisid koostöös Estoveri piimatööstusega ellu uue riivjuustu ja juustukuubiku transpordiliini projekti. Eesmärk oli luua uuenduslik, retseptipõhiselt konfigureeritav ja automatiseeritud tootmisliin, kus toimuks automaatne maitseainete ja muude lisandite doseerimine, samuti ka liinide automaatne pesemine. Lahendus pidi olema lihtsalt hallatav ja suuteline vajadusel korrigeerima inimlike vigade tõttu tekkinud sisendvigu – tänu nutikale juhtloogikale ja paindlikule automatiseerimissüsteemile.