Swedbank toetab oma pikajalise kliendi Glaskeki saneerimisprotsessi, ütles Äripäevale Swedbank Balti kõrgendatud äririski juhtimise divisjoni (BFR&R) projektide juht Hannes Veskimäe.
"Glaskek on olnud Swedbanki pikaajaline klient ja toetame nende otsust ettevõte tegevust jätkata läbi saneerimisprotsessi," ütles Veskimäe. Ta lisas, et ettevõtte restruktureerimisel kaaluvad osapooled alati läbi erinevad võimalikud variandid ning otsused langetatakse pika analüüsi tulemina.
"Edukas restruktureerimisprotsessis on edu pandiks vastastikune usaldus ja koostöö – Glaskeki otsus algatada saneerimismenetlus on positiivne ja loodame, et see laheneb kõigile osapooltele kasulikul moel," rääkis Veskimäe panga lootustest.
Äripäev kirjutas hiljuti, et Harju Maakohus algatas 17. märtsil ASi Glaskek juhatuse avalduse ja äriühingu suurima finantseerija teadmisel ettevõtte saneerimismenetluse saneerimisseaduse alusel, kuigi ettevõtte restruktureerimist alustati juba aasta varem.
Artikkel jätkub pärast reklaami
AS Glaskek ühendas 2009. aastal mitmed tütarfirmad, et vähendada kulubaasi ja teha ettevõtte struktuur lihtsamaks. Ettevõtte juhi ja ühe omaniku Indrek Pajuri sõnul on andnud tegevuste konsolideerimine arvestatavat efekti.
Seotud lood
Seni veel saneerimisel olev AS Glaskek plaanib saneerimismenetluse lõpetada ja taotleda kohtult pankroti algatamist, kuna ettevõte ei suuda oma kohustusi senises mahus täita.
Täna hommikul kogunesid pankrotistunud Glaskek AS võlausaldajad, et arutada nõuete üle, mida on kokku rohkem kui 358 miljoni krooni eest. Swedbanki nõue moodustab sellest ligi 310 miljonit krooni.
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.