Estonian Cellsi tehase juht Lauri Raid peab Eleringi ülekandetasu hinnatõusu loogikavastaseks.
"Mulle tudus kummaline konkurentsiameti öeldu, et kui tarbimine on vähenenud natuke alla 21%, siis selle tagajärjel tõuseb lõpphind 19%. Siin puudub loogika," rääkis Raid.
„Kindlasti on siin küsimus konkurentsiametile, mis on hinnatõusu põhjendus, kas põhivõrgu püsikulude kasvus või on teisi tagamaid, mida pole hinnatõusu põhjenduses avalikustatud,“ nentis Raid. "Kui püsikuludest johtuvalt võib tarbimise vähenemise tõttu hinnatõus tulla, siis selle kategooria peaks olema kardinaalselt madalam kui lõpphinnatõus 19%," arutles Raid.
„Meie kulubaasis on elekter olulisim tooraine ja muutes põhivõrgu arvega hinda 19%, mõjutab see meie ettevõtet väga otseselt,“ rõhutas Raid olukorra tõsidust.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tema hinnangul võib praegu eeldada, et tulevikus tarbimise kasvades leitakse põhjendus hinda tõsta, sest sellisel juhul küsitakse investeeringu dotatsiooni.
Teine probleem on muidugi see, et kõikidel Eesti tarbijatel on praegu raske ja otsitakse efektiivsemaid majandamise meetodeid, möönis Raid. „Kui aastaid tagasi oli põhivõrgul paarkümmend protsenti väiksem klientuur, tulid nad oma kuludega välja," lisas ta.
Praegu, kui tarbimine on kukkunud vanale tasemele, mis oli Eleringil võib-olla neli aastat tagasi, tundub kummaline, et sellest leitakse hinnatõusu põhjendus, märkis Raid. Tema hinnangul on raske aru saada, kuidas saavad püsikulud sellist mõju avaldada.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Põhivõrguettevõtja Elering tõstab selle aasta 1. juunist ülekandeteenuse hinna 122,35 kroonilt 146,70 kroonile MW/h kohta. Energiatarbijatele võib see tähendada aastas umbes paarisaja miljoni kroonist lisakulu.
Majanduses valitsev ebakindlus sunnib paljusid ettevõtteid investeerimisplaane edasi lükkama, kuid sageli toovad just keerulistel aegadel tehtud nutikad otsused edu hetkel, kui turg taas kasvama asub. Õige hetke tabamiseks tuleb firma tegemistesse sügavam pilk heita, plaanid selgelt paika sättida ning õigel ajal õiged sammud astuda. Kuidas see täpsemalt käib ja kes ütleb, millal on just sinu äri jaoks see kõige õigem aeg?