Lõhe hind on viimasel ajal kiiresti kasvanud, mille põhjuseks on maailma suuruselt teist lõhekasvatajat Tšiilit kimbutavad kalahaigused ja seetõttu kahanenud toodang, kirjutab Yle Uutiset.
Tšiili lõhetoodang on katastroofiliselt kahanenud, viimase paari aastaga ligikaudu kolmveerandi võrra. Pakkumise vähenemine annab tunda lõhe hinnas kõikjal maailmas.
„Sel aastal on lõhe kallinenud 30-40 protsenti. See ei sõltu ainult Tšiili kalahaigustest, vaid punase kala nõudmine on kogu maailmas suurenenud,“ Kalatukku E.Erikssoni juhataja asetäitja Mika Jääskeläinen.
Maailma suurim lõhekasvataja Norra püüab Tšiili jäetud tühimikku täita ja värbab töötajaid. Maiilmaturuhinna tõus kannustab tootmist suurendama.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tšiili suhteliselt suure toodangumahu tõttu püsis lõhe kilohind veel mõni aasta tagasi 3,5 euro kandis ja kukkus vahetevahel ka 2,5 eurole. 2009. aasta kevadel kerkis hind 4,5 eurole. Selle aasta jooksul on hinnad aga veelgi kerkinud.
Tõusule on veelgi lisa oodata, kuni Norra on suutnud oma võimsuselt viimase välja võtta ja kalatööstustesse lisatöötajaid palgata
Tšiili lõhed surevad aneemiasse, paar aastat tagasi nakatusid nad viirusesse, mis hävitab nende punaverelibled. Hoovuste tõttu on nendega kaasnevatest viirustest raske kõrvale hoida ja kulub aastaid, enne kui kalakasvatus jõuab kunagiste mahtudeni.
Haigust on esinenud ka Šotimaal ja Fääri saartel.
Seotud lood
Edelaraudtee, Go Tracki, Instry, Saksa Automaatika ja Siemensi koostöö on toonud Eesti raudteetaristusse märgatava uuenduslaine. Ühiseks eesmärgiks oli vananenud süsteemide väljavahetamine digitaalse vastu, et suurendada tõhusust, paindlikkust ja tulevikukindlust raudteel. Eesti inseneride kogukond lõi ohutustoote, millel on ametlik akrediteering teiste riikide sõltumatute ohutushindajate poolt.